W gospodarce rynkowej nieraz zachodzące zmiany zmuszają do nowego spojrzenia na funkcje wykonywane przez firmę. Jedną z nich jest planowanie stanowiące uniwersalny proces odbywający się w kontekście określonego otoczenia, co pociąga za sobą określenie celów jakie przedsiębiorstwo pragnie osiągnąć w swej działalności. Przedsiębiorca stwarza teraz scenariusz sytuacji, która może wystąpić w przyszłości – za miesiąc lub pięć lat, musi zatem przewidzieć pewne sytuacje tworząc liczbę hipotecznych scenariuszy, po to, żeby wybrać najistotniej satysfakcjonujące rozwiązanie dla swojego profilu. Takim scenariuszem jest właśnie biznesplan, który opracowuje się po to, by przedstawić go w formie papierowej:
• zarządowi spółki,
• radzie nadzorczej,
• inwestorom, którzy dysponują wolnym kapitałem i chcą, choćby podejmując pokaźne ryzyko, organizować wspólne przedsięwzięcia,
• kierownictwu banków finansujących działalność przedsiębiorstwa.
należycie sporządzony biznesplan powinien rozpoczynać się od sformułowania wartości wyznawanych w firmie oraz od wizji jej przyszłości,z zasady powinien charakteryzować się opisem interesującego pomysłu na prowadzenie działalności gospodarczej. Warunkiem rozszerzenia wydajności biznesplanów sporządzanych poprzez ich autorów jest zwrócenie szczególnej uwagi na opis poszczególnych powiązań kooperacyjnych (fuzji i przejęć, outsourcingu, przedsięwzięć typu joint venture oraz klastrów) z innymi podmiotami gospodarczymi w analizowanym dokumencie, które firmy będą realizować w celu zwiększenia wydajności warunkującej funkcjonowanie potencjalnego przedsiębiorstwa.
Książka pozostała napisana z myślą nie tyle o pokaźnych podmiotach gospodarczych, ile o mikro-, niepokaźnych czy średnich przedsiębiorstwach stanowiących siłę napędową gospodarki. Mniejszej wielkości jednostki gospodarcze, nie mając dostępu do rozległego spektrum danych finansowych, w świetle sporządzonych biznesplanów, w których kluczowym punktem jest opis analizy sytuacji finansowej są częściej narażone na porażkę spore koncerny czy holdingi.
Podtytuł: Ujęcie ekonomiczne
ISBN: 9788381020909
Kod paskowy: 9788381020909
Autorzy: Ejsmont Aneta
Wydanie: 1
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 31095
Miejscowość: Warszawa
ilość stron: 181
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.12
Format: 16.5x23.5cm
Głębokość (mm): 10
Waga: 0.304
Języki: polski
Wiek: 15-99 lat
Grupa towarowa: Książka
• zarządowi spółki,
• radzie nadzorczej,
• inwestorom, którzy dysponują wolnym kapitałem i chcą, choćby podejmując pokaźne ryzyko, organizować wspólne przedsięwzięcia,
• kierownictwu banków finansujących działalność przedsiębiorstwa.
należycie sporządzony biznesplan powinien rozpoczynać się od sformułowania wartości wyznawanych w firmie oraz od wizji jej przyszłości,z zasady powinien charakteryzować się opisem interesującego pomysłu na prowadzenie działalności gospodarczej. Warunkiem rozszerzenia wydajności biznesplanów sporządzanych poprzez ich autorów jest zwrócenie szczególnej uwagi na opis poszczególnych powiązań kooperacyjnych (fuzji i przejęć, outsourcingu, przedsięwzięć typu joint venture oraz klastrów) z innymi podmiotami gospodarczymi w analizowanym dokumencie, które firmy będą realizować w celu zwiększenia wydajności warunkującej funkcjonowanie potencjalnego przedsiębiorstwa.
Książka pozostała napisana z myślą nie tyle o pokaźnych podmiotach gospodarczych, ile o mikro-, niepokaźnych czy średnich przedsiębiorstwach stanowiących siłę napędową gospodarki. Mniejszej wielkości jednostki gospodarcze, nie mając dostępu do rozległego spektrum danych finansowych, w świetle sporządzonych biznesplanów, w których kluczowym punktem jest opis analizy sytuacji finansowej są częściej narażone na porażkę spore koncerny czy holdingi.
Podtytuł: Ujęcie ekonomiczne
ISBN: 9788381020909
Kod paskowy: 9788381020909
Autorzy: Ejsmont Aneta
Wydanie: 1
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 31095
Miejscowość: Warszawa
ilość stron: 181
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.12
Format: 16.5x23.5cm
Głębokość (mm): 10
Waga: 0.304
Języki: polski
Wiek: 15-99 lat
Grupa towarowa: Książka