"Czy wiesz, jaki jest najkorzystniejszy sposób na stymulowanie rozwoju własnej producenta? Jeśli nie, nadszedł czas, by poprawić swoją inteligencję wzrostu, tak by móc mądrze podejmować strategiczne decyzje.
Próby odgadnięcia, jaki ruch należy wykonać, by poprawić wyniki producenta, mogą nas przytłoczyć. A przecież, jak dowiesz się z tej książki, istnieje tylko dziesięć prostych – choć nieraz błędnie pojmowanych – ścieżek rozwoju. Każda dobra strategia wzrostu może być sprowadzona do wyboru właściwej kombinacji i sekwencji owych ścieżek w zależności od aktualnej sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy.
Tiffani Bova pomaga firmom na całym świecie w rozwiązaniu najistotniej dotkliwego problemu: „Jak dalej się rozwijać w obliczu ostrej konkurencji i momentalnie zmieniającego się otoczenia biznesowego?”.
dzisiaj zdecydowała się – nawiązując do swojego wieloletniego doświadczenia – podzielić się z nami kilkudziesięcioma fascynującymi i dogłębnie przeanalizowanymi studiami przypadku, które wyśmienicie ilustrują szanse i zagrożenia wiążące się z obraniem każdej z dziesięciu ścieżek, to, jak owe ścieżki ze sobą współdziałają i jakie użycie znajdują w dzisiejszym świecie biznesu. Dowiesz się, jak:
Red Bull przełamał monopol Coca-Coli i PepsiCo na rynku napojów bezalkoholowych dzięki obraniu ścieżki penetracji bazy klientów, by zdobyć punkt zaczepienia w sektorze wielbicieli sportu, a następnie przeniknąć do rynku głównego. Marvel przeobraził się z borykającego się z problemami wydawnictwa komiksowego w olbrzyma branży rozrywkowej dzięki obraniu strategii dywersyfikacji klientów i produktów, przenosząc uwagę z komiksów na filmy z bohaterami ze swych komiksów. Starbucks przeszedł kryzys producenta, kiedy to przytłoczył swoich klientów strategią ekspansji produktowej, a następnie skorygował kurs z przywróconym na stanowisko prezesa Howardem Schulzem u sterów i powrócił na ścieżkę doświadczenia konsumenckiego. Dzięki wnikliwym analizom tych i wielu innych studiów przypadku dowiesz się, dlaczego powielanie strategii, które sprawdziły się u twoich konkurentów, albo poleganie na strategiach, które sprawdziły się u ciebie w przeszłości, może okazać się błędem. Nabranie pewności w rozwijaniu producenta wymaga rozwinięcia w sobie inteligencji wzrostu.
***
Książka Bovy, godna następczyni prac Michaela Portera, to rzadki dar – otwiera nam drzwi do nowych pomysłów i działań. Żadnych błyskotliwych słówek, tylko ciężko zdobyta wiedza, która może zainicjować duże zmiany w organizacjach minimalnych i dużych.
Seth Godin, autor książki To jest marketing!
Wszyscy pragniemy, by nasze firmy należycie się rozwijały, lecz jak możemy tego dokonać? Na szczęście Tiffani Bova ma odpowiedzi na nasze pytania. W swojej książce prezentuje nam dziesięć ścieżek rozwoju – od stworzenia fascynującego doświadczenia konsumenckiego po niekonwencjonalne rozwiązania. Swoje spostrzeżenia popiera potężnymi danymi i przykładami doskonale prosperujących przedsiębiorstw. Masz dobór: dalej krocz utartą ścieżką albo podążaj za Tiffani Bovą prosto w przyszłość.
Daniel H. Pink, autor książki Drive. Całkowicie świeże spojrzenie na motywację
***
TIFFANI BOVA
zajmuje się strategiami rozwoju i innowacji w firmie Salesforce. Z jej doradztwa korzystają konsumenci na całym świecie. Poprzez ostatnie dwadzieścia lat stała na czele wytwarzających przychody oddziałów w różnych firmach – zarówno tych umieszczonych na liście Fortune 500, jak i należących do grupy start-upów. Dziesięć lat pracowała jako wybitny pracownik analityczno-badawczy dla marki Gartner – światowego lidera sektora doradczo-badawczego specjalizującego się w strategicznym wykorzystaniu postępowych technice. Jej wnikliwe analizy i spostrzeżenia pomogły rozszerzyć udział w rynku i przychody takim firmom jak Microsoft, Cisco, Hewlett-Packard, IBM, Oracle, SAP, AT&T, Dell, Amazon-AWS i wielu innym wiodącym przedsiębiorstwom. W ręku trzymasz pierwszą książkę autorki."
Próby odgadnięcia, jaki ruch należy wykonać, by poprawić wyniki producenta, mogą nas przytłoczyć. A przecież, jak dowiesz się z tej książki, istnieje tylko dziesięć prostych – choć nieraz błędnie pojmowanych – ścieżek rozwoju. Każda dobra strategia wzrostu może być sprowadzona do wyboru właściwej kombinacji i sekwencji owych ścieżek w zależności od aktualnej sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy.
Tiffani Bova pomaga firmom na całym świecie w rozwiązaniu najistotniej dotkliwego problemu: „Jak dalej się rozwijać w obliczu ostrej konkurencji i momentalnie zmieniającego się otoczenia biznesowego?”.
dzisiaj zdecydowała się – nawiązując do swojego wieloletniego doświadczenia – podzielić się z nami kilkudziesięcioma fascynującymi i dogłębnie przeanalizowanymi studiami przypadku, które wyśmienicie ilustrują szanse i zagrożenia wiążące się z obraniem każdej z dziesięciu ścieżek, to, jak owe ścieżki ze sobą współdziałają i jakie użycie znajdują w dzisiejszym świecie biznesu. Dowiesz się, jak:
Red Bull przełamał monopol Coca-Coli i PepsiCo na rynku napojów bezalkoholowych dzięki obraniu ścieżki penetracji bazy klientów, by zdobyć punkt zaczepienia w sektorze wielbicieli sportu, a następnie przeniknąć do rynku głównego. Marvel przeobraził się z borykającego się z problemami wydawnictwa komiksowego w olbrzyma branży rozrywkowej dzięki obraniu strategii dywersyfikacji klientów i produktów, przenosząc uwagę z komiksów na filmy z bohaterami ze swych komiksów. Starbucks przeszedł kryzys producenta, kiedy to przytłoczył swoich klientów strategią ekspansji produktowej, a następnie skorygował kurs z przywróconym na stanowisko prezesa Howardem Schulzem u sterów i powrócił na ścieżkę doświadczenia konsumenckiego. Dzięki wnikliwym analizom tych i wielu innych studiów przypadku dowiesz się, dlaczego powielanie strategii, które sprawdziły się u twoich konkurentów, albo poleganie na strategiach, które sprawdziły się u ciebie w przeszłości, może okazać się błędem. Nabranie pewności w rozwijaniu producenta wymaga rozwinięcia w sobie inteligencji wzrostu.
***
Książka Bovy, godna następczyni prac Michaela Portera, to rzadki dar – otwiera nam drzwi do nowych pomysłów i działań. Żadnych błyskotliwych słówek, tylko ciężko zdobyta wiedza, która może zainicjować duże zmiany w organizacjach minimalnych i dużych.
Seth Godin, autor książki To jest marketing!
Wszyscy pragniemy, by nasze firmy należycie się rozwijały, lecz jak możemy tego dokonać? Na szczęście Tiffani Bova ma odpowiedzi na nasze pytania. W swojej książce prezentuje nam dziesięć ścieżek rozwoju – od stworzenia fascynującego doświadczenia konsumenckiego po niekonwencjonalne rozwiązania. Swoje spostrzeżenia popiera potężnymi danymi i przykładami doskonale prosperujących przedsiębiorstw. Masz dobór: dalej krocz utartą ścieżką albo podążaj za Tiffani Bovą prosto w przyszłość.
Daniel H. Pink, autor książki Drive. Całkowicie świeże spojrzenie na motywację
***
TIFFANI BOVA
zajmuje się strategiami rozwoju i innowacji w firmie Salesforce. Z jej doradztwa korzystają konsumenci na całym świecie. Poprzez ostatnie dwadzieścia lat stała na czele wytwarzających przychody oddziałów w różnych firmach – zarówno tych umieszczonych na liście Fortune 500, jak i należących do grupy start-upów. Dziesięć lat pracowała jako wybitny pracownik analityczno-badawczy dla marki Gartner – światowego lidera sektora doradczo-badawczego specjalizującego się w strategicznym wykorzystaniu postępowych technice. Jej wnikliwe analizy i spostrzeżenia pomogły rozszerzyć udział w rynku i przychody takim firmom jak Microsoft, Cisco, Hewlett-Packard, IBM, Oracle, SAP, AT&T, Dell, Amazon-AWS i wielu innym wiodącym przedsiębiorstwom. W ręku trzymasz pierwszą książkę autorki."