Kurs Cudów wydawany poprzez wydawnictwo Centurm jest jedyną oficjalną i autoryzowaną wersją przetłumaczoną poprzez Foundation of Inner Peace. "Kurs cudów" przekazała w roku 1975 prawa autorskie do tego tekstu tej to właśnie Fundacji. Fundacja wiedząc jak poważnym tekstem jest "Kurs cudów" tłumaczy go sama na przeróżne języki. Tłumaczenie na język polski zajęło zespołowi Fundacji około 10 lat. Tłumaczenie tekstów ezoterycznych z najwyższej półki to obszerne wyzwanie, gdyż żeby wykonać je z powodzeniem trzeba przynajmniej zbliżyć się do poziomu rozumienia autora tekstu.
Jak sugeruje jego tytuł, Kurs skonstruowany jest pod każdym względem jako narzędzie nauczania. Składa się z trzech książek: 669-stronicowego Tekstu, 488-stronicowej Książki ćwiczeń dla studentów i 92-stronicowego Podręcznika dla nauczycieli. Kolejność, w jakiej studenci postanowią korzystać z poszczególnych książek, i sposoby ich studiowania zależą od potężnych potrzeb i upodobań.
Program nauczania proponowany przez Kurs pozostał precyzyjnie przemyślany i objaśniany jest krok po kroku równocześnie na poziomie teoretycznym, jak i użytecznym. Położono nacisk raczej na wykorzystywanie jego zasad niżeli na teorię, raczej na doświadczenie aniżeli teologię. Kurs stwierdza dosłownie, iż uniwersalna teologia jest niemożliwa, ale uniwersalne doświadczenie jest nie tylko możliwe, lecz wręcz konieczne? (Podręcznik, s. 77). Choć Kurs jest chrześcijański w swej wymowie, zajmuje się uniwersalnymi zagadnieniami duchowymi. Akcentuje, iż jest jedynie jedną z wersji uniwersalnego programu nauczania. Istnieje sporo innych, od których ta różni się jedynie formą. Wszystkie one ostatecznie prowadzą do Boga. Tekst dotyczy w głównej mierze teorii i pokazuje pojęcia, na których jest oparte system myślowy przedstawiony w Kursie. Jego idee stanowią podstawę lekcji zawartych w Książce ćwiczeń. Bez poręcznych zastosowań jego idei dostarczonych poprzez Książkę ćwiczeń Tekst pozostałby zbiorem abstrakcji, bynajmniej niewystarczających do spowodowania odwrócenia sposobu myślenia, co jest celem Kursu.
Jak sugeruje jego tytuł, Kurs skonstruowany jest pod każdym względem jako narzędzie nauczania. Składa się z trzech książek: 669-stronicowego Tekstu, 488-stronicowej Książki ćwiczeń dla studentów i 92-stronicowego Podręcznika dla nauczycieli. Kolejność, w jakiej studenci postanowią korzystać z poszczególnych książek, i sposoby ich studiowania zależą od potężnych potrzeb i upodobań.
Program nauczania proponowany przez Kurs pozostał precyzyjnie przemyślany i objaśniany jest krok po kroku równocześnie na poziomie teoretycznym, jak i użytecznym. Położono nacisk raczej na wykorzystywanie jego zasad niżeli na teorię, raczej na doświadczenie aniżeli teologię. Kurs stwierdza dosłownie, iż uniwersalna teologia jest niemożliwa, ale uniwersalne doświadczenie jest nie tylko możliwe, lecz wręcz konieczne? (Podręcznik, s. 77). Choć Kurs jest chrześcijański w swej wymowie, zajmuje się uniwersalnymi zagadnieniami duchowymi. Akcentuje, iż jest jedynie jedną z wersji uniwersalnego programu nauczania. Istnieje sporo innych, od których ta różni się jedynie formą. Wszystkie one ostatecznie prowadzą do Boga. Tekst dotyczy w głównej mierze teorii i pokazuje pojęcia, na których jest oparte system myślowy przedstawiony w Kursie. Jego idee stanowią podstawę lekcji zawartych w Książce ćwiczeń. Bez poręcznych zastosowań jego idei dostarczonych poprzez Książkę ćwiczeń Tekst pozostałby zbiorem abstrakcji, bynajmniej niewystarczających do spowodowania odwrócenia sposobu myślenia, co jest celem Kursu.