Ostatnie 15-lecie to okres intensywnego rozwoju rynku reklamowego w Polsce. Dziś po reklamę publiczną sięgają już nie tylko przedsiębiorcy dysponujący wysokim kapitałem. Rozwój technice umożliwia dotarcie z reklamą niewymagającą wysokich nakładów finansowych do niemal każdego miejsca na ziemi. Niestety, reklama jako przejaw swobody realizowania działalności gospodarczej nieraz jest nadużywana.
Oddajemy w Państwa ręce opracowanie dotyczące reklamy farmaceutycznej i pokrewnej, czyli reklamy medycznej oraz reklamy quasi-leków (produktów prezentowanych w sposób powodujący u odbiorcy wrażenie, iż ma do czynienia z lekami albo produktami, które są do nich niezwykle podobne, gdyż posiadają wspólne właściwości).
Publikacja pokazuje rozwiązania prawne w zakresie reklamy wyprodukowane przez ustawodawcę polskiego i unijnego, jakie obowiązują producentów leków, wyrobów medycznych, kosmetyków i wybranej żywności. Głównym celem opracowania jest przedstawienie podstawowego założenia reklamy farmaceutycznej i pokrewnej, zgodnie z którym reklama ta powinna czynić zadość zasadzie ochrony zdrowia publicznego i konstytucyjnej zasadzie prawa każdego człowieka do ochrony zdrowia. W opracowaniu został także poddany analizie problem nadzoru nad reklamami: farmaceutyczną, medyczną i quasi-leków oraz zarys rozwiązań prawnych obowiązujących w wybranych krajach UE.