Mimo kryzysów i zawirowań dziennikarstwo dla wielu wciąż jest wymarzoną pracą, najciekawszym i najbłyskotliwiejszym zajęciem na świecie. Polityka, wojny, demonstracje, miejsca katastrof, kulisy współczesnego świata to naturalne środowisko dziennikarzy.
Ale jak z marzeń uczynić profesję?
Książka ta stara się wyznaczyć właściwą drogę. Napisana poprzez duet dziennikarzy i wnikliwych obserwatorów świata mediów, którzy dziś wykładają dziennikarstwo w Polsce, Szwajcarii i USA, łączy teorię z praktyką. I to stanowi jej znaczny atut.
Ten unikatowy podręcznik gromadzi opis wszelkich etapów pracy dziennikarskiej od wyboru tematu, researchu, opracowania materiałów, form prezentacji w mediach off- i online, po części zarządzania redakcją i marketing, wspierające nakłady, słuchalność, oglądalność, liczbę użytkowników, odsłon i lajków.
To książka adresowana jednocześnie do adeptów dziennikarstwa, jak i praktyków, którzy jakiś czas temu opuścili mury uczelni i w powszednim zapracowaniu nie mieli czasu albo okazji skonfrontować własnych wyobrażeń o dziennikarstwie ze współczesnymi trendami w tej dziedzinie. Równocześnie opracowanie to powinno trafić w kryteria medioznawców i specjalistów w zakresie komunikacji społecznej, gdyż umieszcza dziennikarstwo w zmiennej panoramie polityki, gospodarki, kultury.
Po dekadzie, która minęła od poprzedniego wydania Dziennikarstwa, autorzy podsumowują zmiany oraz wskazują kierunki ewolucji mediów i dziennikarstwa. Pomiędzy innymi rozstrzygają dylemat cyfryzacji, uznając ją za największą od rewolucji druku szansę, przed którą stają współcześni dziennikarze.
Ale jak z marzeń uczynić profesję?
Książka ta stara się wyznaczyć właściwą drogę. Napisana poprzez duet dziennikarzy i wnikliwych obserwatorów świata mediów, którzy dziś wykładają dziennikarstwo w Polsce, Szwajcarii i USA, łączy teorię z praktyką. I to stanowi jej znaczny atut.
Ten unikatowy podręcznik gromadzi opis wszelkich etapów pracy dziennikarskiej od wyboru tematu, researchu, opracowania materiałów, form prezentacji w mediach off- i online, po części zarządzania redakcją i marketing, wspierające nakłady, słuchalność, oglądalność, liczbę użytkowników, odsłon i lajków.
To książka adresowana jednocześnie do adeptów dziennikarstwa, jak i praktyków, którzy jakiś czas temu opuścili mury uczelni i w powszednim zapracowaniu nie mieli czasu albo okazji skonfrontować własnych wyobrażeń o dziennikarstwie ze współczesnymi trendami w tej dziedzinie. Równocześnie opracowanie to powinno trafić w kryteria medioznawców i specjalistów w zakresie komunikacji społecznej, gdyż umieszcza dziennikarstwo w zmiennej panoramie polityki, gospodarki, kultury.
Po dekadzie, która minęła od poprzedniego wydania Dziennikarstwa, autorzy podsumowują zmiany oraz wskazują kierunki ewolucji mediów i dziennikarstwa. Pomiędzy innymi rozstrzygają dylemat cyfryzacji, uznając ją za największą od rewolucji druku szansę, przed którą stają współcześni dziennikarze.
Tytuł Dziennikarstwo Autorzy Marek Chyliński, Stephan Russ-Mohl Wydawnictwo Adam Marszałek EAN 9788381801225 ISBN 9788381801225 Kategoria Literatura, Medioznawstwo liczba stron 312 Format 225x160x20 mm Rok wydania 2019 Oprawa broszurowa