Oddajemy do Państwa rąk drugi tom z serii "Cyfrowy tubylec w szkole. Diagnozy i otwarcia". W pierwszym skoncentrowaliśmy się na zagadnieniach związanych ze szkolnym funkcjonowaniem współczesnego ucznia cyfrowego tubylca, dla którego technologie cyfrowe stanowią naturalne środowisko i podstawę egzystencji. W drugim tomie, zatytułowanym Nauczyciel a nowe technologie w szkole, proponujemy przeniesienie uwagi na osobę nauczyciela. Pedagodzy to cyfrowi imigranci dopiero w młodości lub choćby później, w dorosłym życiu, rozpoczęli nabywanie umiejętności niezbędnych do funkcjonowania w świecie nowych technologii. [...] Tymczasem dynamicznie zmieniający się świat medialny stawia przed nauczycielem i szkołą świeże wyzwania. Konieczność pokonywania rozbieżności pomiędzy oddziaływaniem tradycyjnym (chciałoby się rzec analogowym) i wspartym nowymi technologiami domaga się od nauczyciela poszukiwania innych dróg porozumienia z uczniami i pełnienia swojej roli. W niniejszym tomie zapraszamy do refleksji nad prze-mianami funkcjonowania nauczyciela w czasach rozwoju technice cyfrowych.
- fragment Wstępu
- fragment Wstępu
Tytuł Cyfrowy tubylec w szkole. Diagnozy i otwarcia Autorzy red. Joanna Dziekońska, Marzenna Nowicka Wydawnictwo Adam Marszałek EAN 9788366220034 ISBN 9788366220034 Kategoria Literatura, Pedagogika ilość stron 266 Format 230x160x15 mm Rok wydania 2019 Oprawa broszurowa