Debata publiczna to dzisiaj temat palący, budzący żywe emocje. Kontrowersje wywołuje zwłaszcza jakość debaty publicznej oraz kwestie jej dopuszczalnych reguł. Widoczny jest rozdźwięk pomiędzy społecznymi wymogimi wobec debaty a jej codzienną praktyką.
Z perspektywy socjologii, retoryki, a także nauk o komunikacji Agnieszka Kampka określa, czym jest debata publiczna, w jakich przestrzeniach się toczy i kim są jej uczestnicy. Autorka analizuje różnorodne typy debat (przedwyborcze, parlamentarne, konkursowe, filozoficzne), ich funkcje i cele, a także stosownie odmienne reguły i zasady, podejmuje więc problematykę ważną jednocześnie dla funkcjonowania współczesnej demokracji, jak i społeczeństwa obywatelskiego.Analiza przemian w mediach i wizualności współczesnej kultury prowadzi do diagnozy obecnego stanu debaty publicznej.
Powszechnie krytykowany dziś język debaty może być jedynie powierzchownym przejawem głębokich konfliktów dotyczących postaw uczestników debaty oraz uznanych przez nich wartości. Czy obserwujemy zatem upadek debaty publicznej, czy może raczej dopasowanie jej do reguł medialnej komunikacji? Czy sednem debaty może być słuchanie a argumentem obraz? Książka napisana jest krystalicznym językiem.
Zainteresuje licznych humanistów – najczęściej socjologów, kulturoznawców, filozofów. Stanie się też zapewne inspirująca lekturą dla dziennikarzy i parlamentarzystów, a także szerokiego grona osób zainteresowanych publicznym dyskursem.
Tytuł Debata publiczna Autor Agnieszka Kampka Wydawnictwo Oficyna Naukowa EAN 9788364840005 ISBN 9788364840005 Kategoria Nauki humanistyczne seria Visiae mundi liczba stron 240 Format 14x22.7x2.3 cm Rok wydania 2014 Oprawa Twarda Wydanie 1 Waga 0.428 kg