Nie ulega kwestii, iż oceniając nasze doświadczenia, nie wyciągamy przeciętnej z wrażeń, jakich doznajemy minuta po minucie. Pamiętamy raczej momenty flagowe: szczyty, dołki i przejścia. Wspominając swoje doświadczenie z parku Disneya, najlepiej zapamiętamy przejażdżkę rollercoasterem (szczyt) i mysie uszy (koniec).
Wszystko inne rozpłynie się w niepamięci. Niestety na co dzień zdajemy się ignorować tę należycieść i niezbyt należycie wychodzi nam inwestowanie w takie pamiętne momenty. Przykłady można mnożyć. Nauczyciel, planując program nauczania na cały semestr, poświęca każdemu działowi taką samą liczba uwagi i nawet nie podejmuje próby stworzenia kilku „szczytowych” momentów.
Menedżer wprowadza markę w okres prędkiego wzrostu, ale w praktyce jeden tydzień mało różni się od następnego. Każdy weekend spędzamy z dziećmi, lecz w naszych wspomnieniach wszystkie te dni zlewają się w jedną plamę.
Jak wyjść poza tę nijakość i kreować momenty, które pozostają w pamięci? Na podstawie wieloletnich badań i funkcjonalnych obserwacji bracia Heath pokazują, dlaczego niektóre bezprecedensowe momenty tak naprawdę decydują o tym, kim jesteśmy i w jakim kierunku idą nasze działania, a także jak można budować doświadczenia, które pozytywnie zmieniają zaangażowanie pracowników, ocenę klientów czy własne rozumienie siebie i świata.
W ich książce wyszukasz porywające historie osób, które wyreżyserowały swoje własne wyjątkowe momenty, m.in. Hotelarzy, którzy wyczarowali dla swoich gości chwile magii i z kompletnie przeciętnego obiektu stworzyli jedną z najszczególniej rozchwytywanych lokalizacji w Los Angeles.
Poznasz niezwykłą procedurę, która sprawia, iż dwie obce osoby stają się najbliższymi przyjaciółmi po zaledwie 45 minutach spędzonych wspólnie w jednym pokoju (Co się dzieje podczas tych trzech kwadransów?) oraz historię najmłodszej miliarderki na świecie, która przypisuje swoją niebywałą siłę pytaniu, jakie jej ojciec regularnie zadawał rodzinie przy kolacji.
(O co pytał?) Ta książka ma coś do zaoferowania dla każdego – lekarza chcącego poprawić jakość doświadczenia pacjenta; lidera pokaźnej korporacji, który zastanawia się, jak powiększyć zaangażowanie pracowników; niewiele znaczącej marki szukającej sposobu na wyróżnienie się z tłumu konkurencji; nauczyciela marzącego o prowadzeniu lekcji, które zapadają w pamięć.
Powinien ją przeczytać każdy, kto chce dokonać genialnych rzeczy i poszukuje planu działania. Dawno nie czytałem tak ciekawej, użytecznej i przydatnej książki. Mam głowę pełną nowych pomysłów na motywowanie pracowników, uszczęśliwianie klientów, angażowanie uczniów, a nawet planowanie rodzinnych wakacji.
Jeśli życie składa się z momentów, to bracia Heath właśnie uświadomili mi, jakimi momentami chcę je wypełnić. - Adam Grant, autor bestsellerów z listy „New York Timesa”: Dawaj i bierz i Buntownicy Chip i Dan to mistrzowie atrakcyjnego storytellingu.
Dzięki historiom opowiedzianym w Decydujących momentach uświadamiają nam, iż możemy stać się bardziej wpływowymi liderami w życiu osobistym i zawodowym, jeśli zaczniemy dostrzegać „momenty” i nauczymy się je kreować.
- Craig Kreeger, dDyrektor generalny Virgin Atlantic Chip Heath ze Stanford i Dan Heath z Uniwersytetu Duke’a przekonują, że każda organizacja, która buduje szczytowe momenty dla swoich klientów, pracowników czy uczniów, uzyska niebagatelne korzyści – od wręcz fanatycznej lojalności po wzrost przychodów.
Z tej zabawnej i pouczającej lektury dowiesz się, jak tworzyć takie momenty i zdobyć dzięki nim przewagę konkurencyjną. - Magazyn BizEd Chip Heath jest profesorem w Stanford Graduate School of Business, gdzie prowadzi zajęcia z rozwoju strategii i teorii organizacji.
Pomógł ponad 450 start-upom udoskonalić strategię i formy przekazu. Dan Heath jest starszym wykładowcą w Center for the Advancement of Social Entrepreneurship (CASE) przy Uniwersytecie Duke’a, gdzie wspiera przedsiębiorców działających na rzecz dobra publicznego.
Bracia Heath są autorami kilku bestsellerów z listy „New York Timesa”, m.in. Takich tytułów jak Przyczepne historie, Pstryk! czy Decyduj. Ich książki sprzedały się na całym świecie w nakładzie ponad dwóch milionów egzemplarzy i zostały przetłumaczone na 33 języki.