Tytuł E-learning dla dorosłych Autor Jakub Jerzy Czarkowski Język polski Wydawnictwo Difin ISBN 978-83-7930-134-8 Rok wydania 2012 liczba stron 243 Format pdf Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Człowiek dorosły w przypadku ustawicznego uczenia się
1.1. Całożyciowe uczenie się jako wyzwanie współczesnego świata
1.2. Człowiek dorosły w sytuacji uczenia się – czynniki indywidualne w uczeniu się dorosłych
1.3. Internet w edukacji dorosłych
1.4. Progi, bariery i ich przezwyciężanie
Blok aktywizujący
Pytania i zadania
Proponowane lektury
Rozdział 2. E-learning jako sposób edukacji dorosłych
2.1. Czym jest e-learning
2.2. Z historii nauczania i uczenia się na odległość
2.3. E-learning a rozwój kapitału ludzkiego w firmie i organizacji – analiza potrzeb
2.4. Jak wybrać kurs on-line?
Blok aktywizujący
Pytania i zadania
Proponowane lektury
Rozdział 3. cykl tworzenia e-learningu
3.1. Model kształcenia w e-learningu
3.2. Systemy e-learningowe – charakterystyka wybranych platform
3.3. Etapy tworzenia e-learningu
3.4. Oprogramowanie wspomagające cykl tworzenia e-learningu
3.5. Planowanie kosztów w e-learningu
Blok aktywizujący
Pytania i zadania
Propozycje lektury
Rozdział 4. Projektowanie i tworzenie szkolenia metodą e-learningu
4.1. Projekt i scenariusz poszczególnych jednostek dydaktycznych (sesji, bloków itp.)
4.2. Komponenty e-learningu
4.3. Webcasting, czyli coś
prawie z przyszłości
4.4. Metody wspierania e-learningu
4.5. Prawo a e-learning
4.6. Otwarte zasoby edukacyjne
Blok aktywizujący
Pytania i zadania
Proponowane lektury
Rozdział 5. Wdrożenie i prowadzenie kursu on-line
5.1. Nauczyciel w e-learningu
5.2. Prowadzenie kursów on-line dla dorosłych
5.3. E-learning dla seniorów
5.4. Uwagi o witrynach e-learningowych
5.5. Etyczne aspekty e-learningu
5.6. Netykieta
Blok aktywizujący
Pytania i zadania
Proponowane lektury
Rozdział 6. Ocena, ewaluacja, badania w e-learningu
6.1. Funkcje oceny w kształceniu dorosłych
6.2. Narzędzia kontroli wiedzy i oceny w e-learningu
6.3. Ewaluacja – jej typy i rola w e-learningu
6.4. Jakość i standard w e-learningu
6.5. Pedagogiczne i andragogiczne badania e-learningu
Blok aktywizujący
Pytania i zadania
rekomendowane lektury
Rozdział 7. W kierunku kształcenia komplementarnego
7.1. Istota kształcenia komplementarnego
7.2. Zasady kształcenia komplementarnego
7.3. Nauczyciel i uczeń w koncepcji kształcenia komplementarnego
Blok aktywizujący
Pytania i zadania
sugerowane lektury
Zakończenie – zachęta do e-learningu