Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które posiadają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszelkich z reguły występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej i opisano, jakie ćwiczenia są produktywne przy kompensowaniu tych trudności.pakiet ćwiczeń zawarty w części 3 dotyczy:- sekwencji,- włączania i wyłączania z kategorii.Zdolność wykonywania sekwencji ruchów, zapamiętywania kolejności dźwięków i znaków i odtwarzania ich warunkuje efektywne funkcjonowanie człowieka w świecie, a w tym efektywne posługiwanie się językiem.
Zdolność kategoryzacji jest podstawową umiejętnością, która pozwala porządkować otaczającą nas rzeczywistość, co przekłada się na zdolność do uczenia się języka zarówno na poziomie zapamiętywania nowych słów, jak i przyswajania reguł nim rządzących, a to z kolei pozwala przyswajać zasady obowiązujące w społeczeństwie.
Ćwiczenia zawarte w tej części pozwolą stymulować wszystkie te funkcje.W linii ukazały się:1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 1. Karty pracy2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole.
Część 2. Karty pracy3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia