Drama rozwija się dzięki ludziom, którzy widzą w niej coś więcej aniżeli „odgrywanie scenek”. Każdy praktyk dramy ma swoje ulubione techniki, za pomocą których realizuje zamierzone cele. Techniki i strategie dramowe są otwarte na eksploracje, transformacje i kombinacje, są one istotą dramy „pociętej” i dwupłaszczyznowej, której fabuła jest wielokrotnie przerywana i poddawana najróżniejszym zabiegom poznawczym.
Jest pocięta na kawałki, a to, co dzieje się w przestrzeni między fragmentami dramowej fabuły jest ważniejsze od niej samej. Publikacja została napisana, a właściwie spisana z doświadczeń pracy dramą i z zapotrzebowania ich uporządkowania.
Składa się z przykładowych konspektów zajęć dramowych i ćwiczeń ilustrujących techniki i strategie. Teoria ma tutaj charakter wprowadzający i porządkujący praktykę. Książka ma służyć nauczycielom, pedagogom twórczości, trenerom psychoedukacji, pedagogom szkolnym, pedagogom społecznym, arteterapeutom jako podręczny zbiór narzędzi potrzebnych do pracy drama – technik, strategii i przykładowych scenariuszy.
Jej prosta i przejrzysta struktura pozwoli, mam nadzieje, na błyskawiczne wynajdzienie niebanalnego odbiorcę elementu i wykorzystanie go w praktyce.