Podstawowym celem prezentowanej monografii jest przedstawienie i przedyskutowanie możliwie najszerszych kontekstów konstruktywizmu. Przyjmując, iż konstruktywistyczny model kształcenia stanowi alternatywę dla edukacji o charakterze transmisyjnym, zrywając jednocześnie z dotychczasową ideologią funkcjonalistycznego społeczeństwa, wskazywaliśmy nawet na mocy formuły zaproponowanej książki na deliberatywny charakter jednocześnie samego konstruktywizmu, jak i koncepcji kształcenia zeń wyprowadzanej.
w wyniku czego monografia Edukacyjne konteksty konstruktywizmu przybrała postać dwoistą z jednej strony będąc pozycją o tematyce interdyscyplinarnej, obejmującej zagadnienia z epistemologii, filozofii nauki, pogranicza psychologii, teorii komunikacji i socjologii i szeroko pojmowanej pedagogiki; z drugiej zaś ogniskując ową interdyscyplinarność na problematyce edukacyjnej, gdzie poruszana tematyka tyczy się zagadnień stricte dydaktycznych Tytuł Edukacyjne konteksty konstruktywizmu Autorzy Jacek Moroz, Oskar Szwabowski, Janina Świrko Wydawnictwo Katedra Wydawnictwo Naukowe EAN 9788366107113 ISBN 9788366107113 Kategoria Logopedia i pedagogika, Pedagogika liczba stron 294 Format 12,5x19,5 cm Rok wydania 2019 Oprawa broszurowa