Zarządzanie publiczne stanowi jedną z kluczowych orientacji badawczych na gruncie praktycznie zorientowanych nauk społecznych. Równocześnie jest to kluczowy wymiar funkcjonowania sfery publicznej. Refleksja nad problemami tak rozumianego zarządzania podlegaprzeróżnym trendom, pozostaje w związku z dominującymi orientacjami ideologicznymi, a w sytuacji Polski – w bezpośrednim związku z zamierzoną konwergencją do zachodnich wzorów, uznawanych – niejednokrotnie bezkrytycznie – za godne naśladowania. Teksty, które składają się na tę książkę, przynoszą wielomiarowy obraz zarządzania publicznego. Autorzy podejmują próbę krytycznej prezentacji „nowych idei", odnoszą się jednak ponadto do koncepcji silnie zakorzenionych w tradycji badawczej. Jednym z wątków, który stanowi klamrę spinającą zainteresowania autorów, jest dostrzeganie dylematu pomiędzy wydajnością zarządzania a jego uspołecznianiem, partycypacją obywateli w coraz bardziej złożonych procesach funkcjonowania sfery publicznej. Wartością jest wielowymiarowe, niejednokrotnie oparte na idealizacji spojrzenie na procesy partycypacyjne. Autorzy zdają się pośrednio namawiać do nieulegania modom, nowym trendom w debacie nad zarządzaniem publicznym, które pozostają czy to w zgodzie, czy to w opozycji do wpływowych orientacji ideologicznych.
ISBN: 9788380171800
Format: 16.6x24.1
Głębokość (mm): 14
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
ISBN: 9788380171800
Format: 16.6x24.1
Głębokość (mm): 14
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka