użyteczny podręcznik prawidłowych manier Dlaczego japoński gospodarz oczekuje na upominek, ale wcale nie spieszy się, by go otworzyć? Czy wypada odmówić kieliszka partnerowi biznesowemu z Dalekiego Wschodu? I czy możemy się spodziewać, iż Japończyk odpisze na SMS-a? Etykieta japońska w zwięzły i przystępny sposób prezentuje, jak poruszać się w meandrach obcej kultury – solidnie sformalizowanej, wymagającej i w całości odmiennej od europejskiej.
Autorzy tłumaczą między innymi, na co należy zwrócić uwagę podczas spotkania biznesowego, jakie zasady obowiązują w łaźni publicznej czy w trakcie wizyty w restauracji. To obowiązkowa lektura dla każdego, kto planuje wyjazd do Japonii, współpracuje z Japończykami albo po prostu pasjonuje się ich kulturą.
„W odróżnieniu od licznych internetowych przewodników dotyczących japońskiej etykiety, przez książkę De Mente nie przebija chęć zszokowania Czytelnika tym, jak Japonia inna jest od wszelkiego, co znają.
Wprost przeciwnie: cierpliwie i bardzo krystalicznie tłumaczy nie tylko to, JAK się zachować, lecz też dlaczego. Otwiera przy tym umysł na mnóstwo zagadnień związanych z kulturą Japonii i jej powszednim funkcjonowaniem".
Adrianna Wosińska, Redaktor naczelna TORII „Książka-mapa, która zabiera w czytelniczą podróż po historycznych i kulturowych meandrach japońskiej etykiety, udzielając przy tym wędrowcowi wielu ergonomicznych wskazówek, jak lepiej zrozumieć Japończyków i otaczającą ich rzeczywistość.
Aż żal wracać z takiej wyprawy!". Anna Bielak, Redaktor naczelna dziennika „Japonia-Online" „By nie zatrzymać się między stereotypem samuraja i gejszy, a także nie powtarzać błędów płytkiego orientalizmu, z pokorą i wyrozumiałością popatrzmy i zachwyćmy się tym, co przynosi nam Japońska etykieta".
Katarzyna Nowak, Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha Boye Lafayette de Mente doświadczony dziennikarz, pisarz i redaktor. Od 1949 roku pracował w Japonii, Chinach i Korei. Towarzysz australijskiego podróżnika Bena Carlina, z którym jako pierwszy człowiek przepłynął Pacyfik na amfibii.
Absolwent Uniwersytetu Jochi w Tokio i Amerykańskiego Instytutu Handlu Zagranicznego. Był autorem ponad 70 książek, w tym wielu poświęconych kulturze japońskiej i etykiecie biznesu. Geoff Botting od ponad 25 lat żyje w Japonii.
Jest tłumaczem i dziennikarzem specjalizującym się w sprawach ekonomicznych i biznesowych. Poprzez lata pracował dla serwisu Kyodo News, największego japońskiego portalu informacyjnego. Jako freelancer współpracuje m.in.
z The Japan Times i Eurobiz Japan. Autor dwóch książek o życiu w Tokio. Jest absolwentem Szkoły Językowej Kai w Tokio i Uniwersytetu Wiktorii w Kanadzie. Tytuł Etykieta japońska Autorzy Boye Lafayette De Mente, Geoff Botting Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego EAN 9788323343127 ISBN 9788323343127 Kategoria Akademicka\Akademicka-fachowa seria Mundus ilość stron 176 Format 13.5x20.5x1.5 cm Rok wydania 2017 Oprawa Miękka Waga 0.232 kg