stanowczo ważna sugestia dla pracowników placówek oświatowych, zwłaszcza nauczycieli i pedagogów, w przypadku kryzysu spowodowanego śmiercią członka społeczności szkolnej albo osoby bliskiej któremuś z uczniów. Jej autorka od wielu lat pracuje jako psycholog w gdańskim Hospicjum im. Ks. E. Dutkiewicza SAC, a kilka lat temu współtworzyła ogólnopolski program wsparcia psychoedukacyjnego dzieci i młodzieży w żałobie Tumbo Pomaga, którego do dzisiaj jest merytoryczną koordynatorką.
Na znaczącą część książki składają się rzetelny obraz przebiegu żałoby u dzieci i nastolatków oraz prezentacja wachlarza działań pomocowych ze strony szkoły,cykl ten nie nabrał cech patologicznych. Przykłady solidnych realizacji (scenariusze lekcji, warsztatów, wydarzeń charytatywnych) stanowić mogą cenną wskazówkę dla wymienionych w tytule czytelników, a wyraźne osadzenie w kontekście ruchu paliatywno-hospicyjnego i dokonań Fundacji Hospicyjnej okazać się pomocne w zrozumieniu źródeł wsparcia osieroconych dzieci w Polsce.
Refleksyjność pedagogów wpływa na udoskonalone radzenie sobie z kryzysem po stracie i zmniejszenie liczby uczniów mierzących się z powikłaną żałobą. Wypracowany model współpracy ze szkołami, zaprezentowane w książce narzędzia edukacyjne oraz ten przewodnik-podręcznik poświęcony żałobie w szkole stanowią korzystny punkt wyjścia do rozwijania modelu opieki nad osieroconymi uczniami w całym kraju. Skoro w Gdańsku w latach 20142019 udały się systemowe działania z udziałem władz miasta i nauczycieli, a materiały edukacyjne przyniosły korzyści lokalnej społeczności, bez wątpienia warto sięgnąć po tę publikację. () To ważna i niezbędna lektura dla nauczycieli i studentów pedagogiki i nauk społecznych, ale także dla wszystkich, którzy nie chcą pozostawić w samotności cierpiących dzieci i młodzieży.
Z recenzji ks. Dr. Hab. Piotra Krakowiaka, prof. UMK w Toruniu
Książka Dziecko i nastolatek w żałobie. Rola nauczycieli i pedagogów została wydana w ramach linii Biblioteka Tumbo Pomaga Fundacji Hospicyjnej, którą tworzą równocześnie pozycje dla osieroconych dzieci, jak i dla wspierającego je otoczenia.
Na znaczącą część książki składają się rzetelny obraz przebiegu żałoby u dzieci i nastolatków oraz prezentacja wachlarza działań pomocowych ze strony szkoły,cykl ten nie nabrał cech patologicznych. Przykłady solidnych realizacji (scenariusze lekcji, warsztatów, wydarzeń charytatywnych) stanowić mogą cenną wskazówkę dla wymienionych w tytule czytelników, a wyraźne osadzenie w kontekście ruchu paliatywno-hospicyjnego i dokonań Fundacji Hospicyjnej okazać się pomocne w zrozumieniu źródeł wsparcia osieroconych dzieci w Polsce.
Refleksyjność pedagogów wpływa na udoskonalone radzenie sobie z kryzysem po stracie i zmniejszenie liczby uczniów mierzących się z powikłaną żałobą. Wypracowany model współpracy ze szkołami, zaprezentowane w książce narzędzia edukacyjne oraz ten przewodnik-podręcznik poświęcony żałobie w szkole stanowią korzystny punkt wyjścia do rozwijania modelu opieki nad osieroconymi uczniami w całym kraju. Skoro w Gdańsku w latach 20142019 udały się systemowe działania z udziałem władz miasta i nauczycieli, a materiały edukacyjne przyniosły korzyści lokalnej społeczności, bez wątpienia warto sięgnąć po tę publikację. () To ważna i niezbędna lektura dla nauczycieli i studentów pedagogiki i nauk społecznych, ale także dla wszystkich, którzy nie chcą pozostawić w samotności cierpiących dzieci i młodzieży.
Z recenzji ks. Dr. Hab. Piotra Krakowiaka, prof. UMK w Toruniu
Książka Dziecko i nastolatek w żałobie. Rola nauczycieli i pedagogów została wydana w ramach linii Biblioteka Tumbo Pomaga Fundacji Hospicyjnej, którą tworzą równocześnie pozycje dla osieroconych dzieci, jak i dla wspierającego je otoczenia.
Tytuł Dziecko i nastolatek w żałobie Autor Agnieszka Paczkowska Wydawnictwo Fundacja Hospicyjna EAN 9788394299668 ISBN 9788394299668 Kategoria Literatura, Poradniki ilość stron 128 Format 210x147 mm Rok wydania 2020 Oprawa broszurowa