Czyje pracownie w Krakowie odwiedzała Maria Konopnicka? Czemu Stefania Chłędowska z niesmakiem oglądała rekwizyty zgromadzone w atelier Hansa Makarta? Dlaczego Józef Ignacy Kraszewski najchętniej zwiedzał w Paryżu warsztaty polskich artystów? Co posiadają wspólnego ze sobą Emily Dickinson i św.
Teresa z Ávili? Dlaczego powszechne jest przekonanie, że pracownia jest odzwierciedleniem duszy artysty? Czyją twórczość zainspirował opis domu w Auteil Edmonda de Goncourt i dlaczego włoski anglista i miłośnik sztuki Mario Praz uważał się za żyjący eksponat muzealny? Czy wyposażenie dziecięcego pokoju na Manhattanie podlega działaniu horror vacui? Kiedy i z jakiego powodu warsztat artysty staje się przedmiotem refleksji filozoficznej, a kiedy bywa tylko tłem powieściowej akcji? Odpowiedź na te i sporo poważniejszych pytań znajdzie Czytelnik na kartach niniejszej – adresowanej jednocześnie do specjalistów (literaturoznawców, historyków sztuki, badaczy obyczajów), jak i fanów korzystnej lektury i kolekcjonerów – książki, której głównym tematem są wyobrażenia gabinetów, pracowni i mieszkań pisarzy i artystów w literaturze polskiej i zagranicznej ostatnich dwustu lat.
Tytuł Gabinety, pracownie, mieszkania pisarzy i artystów w literaturze XIX i XX wieku Autor Olga Płaszczewska Wydawnictwo Avalon EAN 9788377304495 ISBN 9788377304495 Kategoria Literatura\Literaturoznawstwo ilość stron 326 Rok wydania 2021 Oprawa Twarda Wydanie 1