Są to materiały edukacyjne dla dzieci najmłodszych. Każda historyjka składa się z 4 obrazków, które dziecko ma ułożyć w optymalnej kolejności i włożyć do plastykowych kieszonek. Układanie obrazków każde dziecko będzie postrzegało jako prawidłową zabawę. Rozbudzona ciekawość i chęć poznania dalszej części historyjki będą motywowały do wykonania zadania. Największą zachętą będzie jednak końcowy efekt – znaczna ilustracja, która powstanie po odwróceniu poprawnie ułożonych obrazków. Historyjki typowo uczą myślenia przyczynowo-skutkowego. By ułożyć obrazki w poprawnej kolejności dziecko musi uruchomić procesy myślowe: porównywanie, analizowanie, wnioskowanie. Musi dojrzeć detale występujące na poszczególnych obrazkach, porównać je, określić, czy są takie same, zróżnicowane, czy podobne. Uczy się więc spostrzegawczości. Odpowiadając na pytania dorosłych albo samodzielnie opowiadając o tym, co demonstruje dany obrazek lub co wydarzyło się w całej historyjce, rozwija mowę, wzbogaca słownictwo. Wyobrażając sobie przedstawioną sytuację albo wymyślając własną wersję wydarzeń opartą na jednym obrazku, rozwija wyobraźnię. Ponadto dzięki historyjkom dziecko pozna wybrane procesy posiadające miejsce w przyrodzie (np. Rozmnażanie ptaków albo kotów) i nauczy się zachowania w unikatowych sytuacjach (np. Dokarmiania zwierząt leśnych zimą). Pozna ponadto niektóre zawody (np. Krawcowej) i dowie się, jak powstają wybrane przedmioty (np. Wełniany sweterek, sukienka).
- Ciężar: 0,42
- Format: 21.5x30.0cm
- ISBN: 9788371343759
- Języki: polski
- Kod wydawcy: 20672
- Miejscowość: Gdańsk
- pojemność: 29
- Oprawa: Kartonowa
- PKWiU: 58.11.1
- Rok wydania: 2014
- rodzaj publikacji: KS
- Wydanie: 4
- Wydawca: Harmonia
- Wysokość: 14