Popularność Arduino ekspresowo rośnie. Dla niektórych jest to uzależniające hobby, dla innych - ergonomiczny, tani komputer, który może komunikować się ze światem zewnętrznym i obsługiwać rozmaite urządzenia elektroniczne. Arduino jest przy tym stosunkowo prosty w obsłudze choćby dla osób bez doświadczenia w programowaniu i elektronice. Starczy dobry pomysł i dzięki Arduino możnatworzyć projekty związane z internetem rzeczy, czujniki kontrolujące otoczenie i urządzenia reagujące na dotyk, dźwięk, temperaturę czy światło.
Książka stanowi zbiór ponad dwustu receptur ułatwiających wykorzystanie potencjału Arduino 1.8. Jest przypasowana do potrzeb osób, które chcą po prostu błyskawicznie znaleźć rozwiązanie problemu ze sprzętem czy z kodem. Gromadzi informacje niezbędne do pomyślnej realizacji szerokiej gamy projektów, a także dobrania ich do szczególnych potrzeb. Nie ma tu przydługawych rozważań teoretycznych, za to są wskazówki zezwalające na bezzwłoczne napisanie działającego kodu. Poręczne receptury umożliwiające wykonanie wielu popularnych zadań przydadzą się równocześnie adeptom Arduino, jak i doświadczonym programistom, którzy chcą sprawnie korzystać z niskopoziomowych zasobów kontrolera AVR.
W książce wyszukasz receptury dotyczące:
- koncepcji pracy z programowaniem płytki Arduino
- odczytywania sygnałów cyfrowych i analogowych
- wykorzystywania różnych czujników i maszyn wejścia
- stosowania wyświetlaczy, generowania dźwięków i sterowania pracą silników
- komunikowania się ze zdalnie sterowanymi urządzeniami domowymi
- nowoczesnych technik programowania i zarządzania pamięcią
Michael Margolis od ponad trzydziestu lat zajmuje się systemami czasu rzeczywistego. Doświadczenie zdobywał w takich firmach jak Sony, Microsoft i Lucent/Bell Lab.
Brian Jepson pracuje w LinkedIn Learning, gdzie zarządza kursami z zakresu projektowania i inżynierii.
Nicholas Robert Weldin pracuje w Rix Centre przy University of East London - pomaga osobom z trudnościami korzystać ze źródeł internetowych.