- Jak stosować sprytne metody szybkiego zaznaczania czy grupowania elementów 3D i manipulowania nimi?
- Jak komponować videoklipy przy użyciu węzłów?
- Jak wytwarzać efekty specjalne przy pomocy tekstur?
Blenderem jako narzędziem do wizualizacji obiektów architektonicznych czy symulowania zjawisk fizycznych powszechnie posługują się studenci, naukowcy, artyści i graficy. Wciąż jednak drzemie w nim niesamowity, niewykorzystany potencjał. Jeżeli chcesz poznać jego możliwości i profesjonalnie używać wszelkich, choćby mało znanych narzędzi, by osiągnąć wysoki stopień wtajemniczenia w dziedzinie tworzenia animacji, powinieneś skorzystać właśnie z tej książki! odszukasz tu szczegółowe opisy nietypowych funkcji Blendera oraz dane na temat metod produktywnej pracy z programem.
Książka "Blender. Mistrzowskie animacje 3D" poprowadzi Cię krok po kroku poprzez nowoczesne techniki modelowania, teksturowania, pisania skryptów i generowania efektów specjalnych za pomocą mistrzowskich narzędzi Blendera. Dowiesz się między innymi, jak profesjonalnie przygotować sceny do silnika gier i jak w tym środowisku używać Pythona. W trakcie lektury poznasz także tajniki rzeźbienia, komponowania i edycji video. Korzystając z zawartych tu wskazówek, osiągniesz świetne efekty w produkcji trójwymiarowych animacji!
- Ustawianie opcji Blendera
- usprawnianie metod pracy
- Manipulowanie obiektami
- Modelowanie w wielopoziomowej rozdzielczości
- Funkcja Retopo
- Tekstury i ich mapowanie
- Animowanie maski składników niepożądanych
- Środowisko programistyczne Pythona
- Skrypty Pythona w Blenderze
- Manipulowanie siatkami, obiektami i krzywymi IPO
- Przygotowywanie scen dla silnika gier