Techniki uczenia głębokiego rozwijają się w imponującym tempie, a sieci neuronowe znajdują zastosowanie w przeróżnych branżach. Coraz częściej komputer wykonuje zadania, które do niedawna były zarezerwowane dla człowieka.
prawidłowym przykładem jest tworzenie dzieł sztuki: ostatnie postępy w dziedzinie modelowania generatywnego powodują, iż maszyny tworzą oryginalne obrazy w określonym stylu, piszą spójne akapity tekstu, komponują błogą w odbiorze muzykę i generują prawdopodobne scenariusze zdarzeń.
Ta "generatywna rewolucja" już się zaczęła, a jej efekty przekraczają najśmielsze wyobrażenia. Ta książka jest użytecznym przewodnikiem przeznaczonym dla inżynierów uczenia maszynowego i analityków danych.
W jasny i przystępny sposób omówiono w niej znaczące zagadnienia teorii modelowania generatywnego, a następnie zaprezentowano techniki użytkowane do budowy modeli generatywnych, włącznie z ogólnym opisem uczenia głębokiego, wariacyjnych autoenkoderów i generatywnych sieci antagonistycznych (GAN).
Na tej podstawie - z użyciem biblioteki Keras - pokazano wewnętrzne funkcjonowanie każdej z tych technik, łącznie z najmocniej prekursorskimi architekturami. Opisano krok po kroku sposoby rozwiązywania takich twórczych zadań jak malowanie, pisanie i komponowanie muzyki oraz użycia modelowania generatywnego do optymalizacji strategii grania w gry (modele World).
W książce pomiędzy innymi: działanie autoenkoderów wariacyjnych tworzenie sieci GAN, w tym CycleGAN i MuseGAN rekurencyjne modele generatywne do tworzenia tekstu i mechanizmy uwagi modele generatywne w środowiskach uczenia przez wzmacnianie architektura Transformer (BERT, GPT-2) i modele generowania obrazu Czy potrafisz stworzyć...
twórcę$441 Powyższy opis pochodzi od wydawcy.