Programowanie to dziś nad wyraz ważna umiejętność. I wszystko wskazuje na to, że jego znaczenie będzie tylko rosło. Warto więc zawczasu pomyśleć o przyszłości swego dziecka i pomóc mu rozpocząć przygodę z programowaniem. Tym bardziej że istnieje Scratch ― język kodowania, wokół którego skupia się liczna społeczność internetowa ― zezwalający kreować własne interaktywne historie, gry i animacje i dzielić się nimi z ludźmi na całym świecie. A że Scratch powstał z myślą o młodych programistach, w wieku 8 – 16 lat, wyśmienicie się sprawdza jako pierwszy język przyszłego informatyka.
Na rynku jest dostępnych niemało opracowań poświęconych obsłudze Scratcha. Tę książkę uwydatnia to,gromadzi konieczne minimum tekstu, za to maksymalnie dużo grafik. Za ich pośrednictwem autor demonstruje podstawowe instrukcje języka i programy pomagające produkować różnorodne kształty. Młody czytelnik będzie w stanie każdy z tych programów przeanalizować, wprowadzić do Scratcha, wreszcie ― sprawdzić jego działanie. Wszystko po to, aby samodzielnie tworzyć atrakcyjne efekty graficzne, animacje i gry.