Projektowanie usług, a także projektowanie wrażeń użytkownika nie dotyczy tylko oprogramowania. Narzędzia i techniki, jakie proponuje, można zastosować w poręcznym funkcjonowaniu właściwie każdej organizacji, której zależy na lepszym działaniu na rzecz klientów, obywateli czy własnych pracowników.
Są bezcenne przy łączeniu silosów operacyjnych i doskonaleniu wewnętrznej współpracy w organizacji - dzięki wdrożeniu zasad projektowania usług można doprowadzić do tego, by ludzie współdziałali bardziej wydajnie i z obszerniejszą radością.
Projektowanie usług doczekało się wielkich podstaw teoretycznych. Aby jednak odpowiednio z nich skorzystać, konieczne jest spojrzenie na tę dziedzinę z perspektywy rzeczywistego świata. Ta książka jest podręcznikiem dla praktyków.
gromadzi zbiór narzędzi, katalog metod, przewodnik upraszczający pracę, niemało przykładów i studiów przypadku. Znalazły się tutaj również jasne wskazówki dotyczące przeprowadzania procesu projektowania usług.
Opisano, jak prosto doprowadzić środowiska biznesowe i specjalistów od projektowania do współpracy. Po ogólniejszym omówieniu procesu ustanawiania i realizowania inicjatyw w zakresie projektowania usług zaprezentowano także detale facylitacji przedsięwzięcia i kształtowania jego otoczenia.
sporo spośród uwzględnionych w tekście metod i narzędzi zostało już dobrze opisanych. Tutaj natomiast, poza ich prezentacją, dodano szereg wskazówek i porad najlepszych ekspertów w dziedzinie projektowania usług.
W ten sposób umożliwiono powiązanie doświadczenia z działalnością operacyjną i sukcesem biznesowym oraz budowaniem kultury klientocentryzmu. Czemu służy projektowanie usług i co to właściwie jest Narzędzia do projektowania usług cykl badawczy i planowanie ideacji Prototypowanie usług Zarządzanie procesem projektowania usług Wdrażanie projektowania usług w organizacji i tworzenie warunków dla innowacji Książka została napisana i zaprojektowana poprzez Marca Stickdorna, Adama Lawrence'a, Markusa Hormessa i Jakoba Schneidera.
Autorzy współpracują ze sobą od kilkunastu lat: realizują projekty, szkolą, doradzają i zakładają start-upy. W 2013 roku założyli szkołę kształcącą przyszłych projektantów usług. Lawrence i Hormess są znani dodatkowo jako inicjatorzy akcji Global Service Jam.
Projektowanie usług: dość teorii, czas na działanie!