Domain-driven design, czyli projektowanie dziedzinowe, w skrócie DDD, jest zbiorem praktyk tworzenia architektury oprogramowania z uwzględnieniem dziedziny biznesu i jej problemów. W ten sposób logika biznesowa staje się sercem aplikacji.
Wielu architektów jednak nie radzi sobie ze złożonością wytworzonego oprogramowania. Nauczenie się zasad i wzorców DDD, przyswojenie technik dekompozycji znacznego systemu, modelowania i projektowania integracji elementów jest sposobem na zbudowanie systemu w pełni zgodnego z potrzebami i celami biznesowymi.
Ta książka zawiera opis podstawowych wzorców, zasad i praktyk przydatnych podczas analizy dziedzin biznesowych, ułatwiających zrozumienie ich strategii i przypasowanie architektury do potrzeb biznesu, by umożliwić zbudowanie konkretnej implementacji logiki biznesowej.
Omówiono tu narzędzia i techniki podejmowania decyzji projektowych i bardzojsze wzorce projektowe. Dużo uwagi poświęcono kodowi i różnym sposobom implementacji logiki biznesowej systemu. Opisano dodatkowo techniki i strategie użytkowania DDD w rzeczywistych projektach.
niebanalnym elementem jest zaprezentowanie związków projektowania dziedzinowego z innymi ważnymi metodologiami i wzorcami. W książce pomiędzy innymi: analiza dziedziny biznesowej marki w kontekście architektury systemu strategiczne i taktyczne narzędzia DDD budowa wspólnego rozumienia dziedzin biznesowych dekompozycja systemu na konteksty ograniczone koordynacja pracy wielu zespołów stopniowe wdrażanie technik DDD do projektów rodzaju brownfield DDD: poręczny sposób na rozwiązanie problemów biznesowych!
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.