"Suche dane nie są zajmujące. Trudno zdobyć szczere zaangażowanie odbiorcy, któremu przedstawia się zestaw informacji, nawet jeśli niosłyby one ze sobą absolutnie unikatową wiedzę. Jest to zupełnie naturalne - ludzki umysł jest przystosowany do przetwarzania opowieści, a nie informacji.
Właśnie opowieści w magiczny sposób pochłaniają uwagę słuchaczy, powodują emocje i uczucia, skłaniają do działania i osłabiają chęć krytycznego myślenia. Między opowiadającym a słuchaczem buduje się na dodatek więź - zjawisko to zostało dobrze przebadane.
Dzięki tej książce nauczysz się przekształcać suche informacje liczbowe w całkowitą empatii narrację! aby spełniły one swoje zadanie, ktoś musi przedstawić zawarte w nich informacje w postaci opowieści. W tej publikacji wyczerpująco i praktycznie opisano przebieg tego cyklu.
Jej lektura sprawi, iż rozwiniesz w sobie zdolność do empatycznego i umiejętnego przekazywania informacji - a to kluczowa cecha doradców strategicznych i liderów. Zyskasz wizualną i werbalną przejrzystość, co pozwoli Ci kierować uwagę innych na najważniejsze ustalenia, a polecane poprzez Ciebie działania zostaną zatwierdzone i wytworzone.
Przynajmniej na razie osób o wysoko rozwiniętych umiejętnościach komunikacyjnych nie zastąpi sztuczna inteligencja! Najciekawsze zagadnienia: co mówią dane obserwowane przez pryzmat empatii struktury opowieści a inspirowanie działań jak kreować rekomendacje, które zostaną przyjęte i zaakceptowane sztuka przezroczystej komunikacji i wizualizacji danych slajdokumenty: czym są, jak je kreować i kiedy stosować jak komunikować informacje, aby zapadały w pamięć Czy potrafisz stworzyć z danych zajmującą opowieść$144 O autorze Nancy Duarte - jest dyrektorką Duarte Design, jednej z największych prowadzonych przez kobiety firm designerskich w Dolinie Krzemowej.
Z jej usług korzystają giganci z listy Fortune 500, w tym m.in. Adobe, Cisco, Google i Hewlett-Packard. Duarte Design jest powszechnie znana jako lider w dziedzinie koncepcyjnego i wizualnego opracowywania prezentacji.