Ta książka jest asygnowana dla osób, które chcą projektować i programować gry. Przedstawiono tu kilka użytecznych teorii projektowania gier, a także praktyk pomocnych w rozwijaniu i polepszaniu pomysłu na projekt. Znalazło się tu jeszcze mnóstwo wskazówek dotyczących programowania gier jako takiego. Wyraźnym elementem książki jest opis cyklu opracowywania prototypów dla rozmaitych gatunków gier. Każdy z omówionych przykładów uwzględnia prędkie metody przechodzenia od koncepcji do działającego prototypu cyfrowego. W publikacji tej wykorzystano silnik gier Unity i język programowania C#. To wszystko powoduje, że maksymalnie usprawnia ona nabycie wiedzy i umiejętności, które docenia każdy profesjonalny projektant gier!
W tej książce między innymi:
czterowarstwowa struktura programowa i iteracyjny proces projektowania
programowanie w języku C#
zasady testowania gier i rozwiązywania problemów projektowych
praca w środowisku Unity na zaawansowanym poziomie
przykłady prototypów gier i materiały szkoleniowe
Jaki pomysł dziś wcielisz w grę?
O autorze
JEREMY GIBSON BOND jest nauczycielem akademickim na Uniwersytecie Michigan, uczącym projektowania i tworzenia gier kompterowych w ramach jednego z najkorzystniejszych na świecie programów związanych z tą dziedziną (http://gamedev.msu.edu). W latach 2009 - 2013 wykładał na Wydziale Mediów Interaktywnych i Gier w Szkole Sztuk Kinowych (USC's School of Cinematic Arts) znajdującej się na pierwszym miejscu listy placówek szkolnych prowadzących programy projektowania gier. Zasiada w katedrze edukacji i postępu festiwalu gier IndieCade, a także często przemawia na zjazdach projektantów gier (Game Developers Conference). Jeremy współpracował z firmami Electronic Arts/Pogo.com, Walt Disney Imagineering i Maxis. Zdobył tytuł magistra technice rozrywkowej (Master of Entertainment Technology) na Uniwersytecie Carnegie Mellon.