Python jest jednym z przede wszystkim wykorzystywanych języków programowania. Może służyć do wielu celów, a jego możliwości są nieprzerwanie poszerzane przez wciąż powstające biblioteki i narzędzia. Równocześnie niejeden programista poprzestaje na tworzeniu kodu w sposób proceduralny. Tymczasem w Pythonie jak najmocniej realne jest programowanie zorientowane obiektowo, zezwalające organizować kod w poręczne jednostki, których później można wielokrotnie używać. Taki kod jest czytelny, nietrudny w rozbudowie i dużo sprawniejszy w działaniu.
Oto intuicyjny przewodnik dla średnio nowoczesnych programistów Pythona, pomyślany tak, by przyswajać zasady programowania zorientowanego obiektowo w trakcie funkcjonalnych ćwiczeń. Dowiesz się, jakie problemy wiążą się z użyciem podejścia proceduralnego i jak dzięki podejściu obiektowemu pisać kod przystępny w utrzymaniu i rozbudowie. Nauczysz się kreować klasy i obiekty w Pythonie i skorzystasz z tych umiejętności,generować ciekawe komponenty GUI. Niejako przy okazji poznasz framework pygame i płynnie przejdziesz do pisania interaktywnych gier i aplikacji zawierających widżety GUI, animacje i sporo różnorodnych scen. Opanujesz dodatkowo takie koncepcje jak maszyna stanów, modalne okna dialogowe czy wzorce projektowe — a w praktyce zastosujesz wzorzec model-widok-kontroler.
W książce pomiędzy innymi:
- gruntowne podstawy programowania zorientowanego obiektowo
- tworzenie obiektów i zarządzanie nimi
- użyteczne wykorzystywanie hermetyzacji w kodzie
- użycie polimorfizmu w trakcie tworzenia interfejsów
- mechanizm dziedziczenia w praktyce
Python: zorientuj swój kod na obiekty!