Scratch jest projektem MIT Media Lab. Początkowo miał służyć młodym ludziom do nauki programowania,ekspresowo zaczął pełnić jeszcze inne funkcje. Jest jak cyfrowa piaskownica, w której każdy może nie tylko nauczyć się podstaw kodowania, lecz także ćwiczyć kreatywność, umiejętność pracy w zespole i zdolność do wynajdywania wyjątkowych rozwiązań, na przykład podczas projektowania gier.
Scratch jest bowiem rewelacyjnym narzędziem do tworzenia przeróżnych gier, a poświęcona mu strona zezwala na dzielenie się wynikami swej pracy z innymi. Ta książka jest przezabawnym przewodnikiem po programowaniu w Scratchu 3, asygnowanym dla przyszłych inżynierów, programistów, naukowców i pasjonatów kodu.
Dzięki niej momentalnie zaczniesz pisać klasyczne gry zręcznościowe i wzbogacać je w dźwięk i animacje. Pokazano tu też, czym są i do czego się przydają zmienne, pętle czy funkcje. Zaprezentowano także sposoby używania reguł matematycznych do stopniowego komplikowania gry.
Poszczególne treści zostały bogato zilustrowane i uzupełnione przejrzystymi instrukcjami krok po kroku. W ten sposób, pisząc ciekawe gry, w mgnieniu oka przyswoisz choćby wyjątkowo złożone zasady programowania!
Dzięki książce: efektywnie zaczniesz pracę ze Scratchem nauczysz się programować wygląd i zachowanie duszków dowiesz się, jak dodać do gry efekty dźwiękowe, animacje i... Logikę będziesz używać działań matematycznych do ulepszenia gry napiszesz grę piłkarską, wyścigówkę z rakietami, a także mnóstwo innych gier!
Scratch: wymyśl i zaprogramuj swoją ulubioną grę! Powyższy opis pochodzi od wydawcy.