Droga do sukcesu artykułu cyfrowego prowadzi przez serce użytkownika. Historia biznesu obfituje w przykłady wyśmienitych pomysłów, które poniosły spektakularną porażkę z powodu zlekceważenia wrażeń użytkownika.
Przy opracowywaniu biznesowej strategii rozwoju towaru czy usługi trzeba więc zacząć od zebrania kluczowych danych o przyszłych użytkownikach, ich potrzebach, preferencjach i przyzwyczajeniach oraz o konkurencyjnych produktach i perspektywach.
Okazuje się jednak, iż łączenie strategii przede wszystkim biznesowych z zasadami projektowania UX jest nieprzystępnym zadaniem. To drugie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie funkcjonalnego podręcznika dla przedsiębiorców, projektantów UX i UI, a także menedżerów i strategów towaru.
Znalazły się w nim produktywne narzędzia i techniki strategiczne, które udowodniły swoją przydatność w wytwarzaniu pionierskich produktów cyfrowych. Narzędzia te zostały udostępnione również w formie gotowego przybornika strategii UX.
Pokazano tu, w jaki sposób zaplanować i przeprowadzić badania użytkowników, by wyniki pozwoliły na opracowanie sprawnych strategii produktowych. Całość zawartych w książce materiałów składa się na konkretny, przetestowany i efektywny model praktyk ułatwiających wdrażanie najnowocześniejszych, udanych produktów cyfrowych.
W książce: zastosowanie prowizorycznych profili klienta i technik rozpoznania rynku do definiowania grupy docelowej, techniki badań i analizy konkurencji, projektowanie eksperymentów z zastosowaniem prototypów, sposoby na szybkie, niedrogie i wydajne badania użytkowników online, cele, techniki i zasady prowadzenia kampanii marketingowych.
Strategia UX — żeby zrobić na użytkowniku jak najlepsze wrażenie! Powyższy opis pochodzi od wydawcy.