Przedsiębiorstwo, jeśli ma osiągać satysfakcjonujące wyniki biznesowe, musi używać prawidłowego oprogramowania. By jednak zapewnić firmie pozycję lidera i decydować o przyszłości branży, trzeba czegoś więcej: odwagi we wprowadzaniu i wdrażaniu innowacji. Innowacje te powinny być wspierane przez inteligentne decyzje architektoniczne ukierunkowane na cele marki, osiągane wyniki i zapewnienie sobie przewagi konkurencyjnej w przyszłości. Niestety w trakcie projektowania oprogramowania architekci niejednokrotnie kierują się przyzwyczajeniami bądź aktualnie obowiązującą modą.
Niniejsza książka jest dedykowana dla kadry kierowniczej najwyższego szczebla i dla osób sterujących rozwojem oprogramowania w firmie. Ma pomóc w zrozumieniu problemów strategicznych, z jakimi te osoby się mierzą i ułatwić wybór najkorzystniejszego rozwiązania architektonicznego. W książce opisano, kiedy zdecydować się na rozproszone mikrousługi czy poprawnie zmodularyzowane monolity, a kiedy na usługi będące połączeniem obu rozwiązań. Precyzyjnie wyjaśniono, w jak sporym stopniu wyważone decyzje architektoniczne umożliwiają maksymalizację wartości i progresywności, dostarczanie przystępnych do rozwijania systemów i unikanie kosztownych błędów. Nie zabrakło w niej także użytecznych wskazówek, jak tworzyć dobrze zaprojektowane monolity, które można bezproblemowo utrzymywać i rozwijać, oraz jak stopniowo przekształcać starsze systemy w prawdziwie efektywne mikrousługi.
Najciekawsze zagadnienia:
- łączenie planowania architektury z wprowadzaniem innowacji w firmie
- problemy komunikacyjne a eksperymentowanie z innowacjami
- funkcjonalne podejście do strategicznych inwestycji
- najkorzystniejsze style architektoniczne
- dobór pomiędzy systemem monolitycznym a mikrousługami
- przekształcanie monolitów w mikrousługi
Przepis na sukces tkwi w doskonałości podejścia architektonicznego!