Unity to jeden z najpopularniejszych silników do tworzenia gier. Równocześnie, pracując w tym środowisku, możesz się nauczyć programowania w C#, który jest postępowym i wszechstronnym językiem. W trakcie pisania skryptów koniecznych do zbudowania gry poszczególne konstrukcje języka i ich zastosowanie nagle stają się proste i zrozumiałe. Dzięki nim można zaimplementować niestandardowe zachowania i mechanikę gry, i to na poziomie fachowej, grywalnej gry! I właśnie taki jest cel tej książki - nauka bloków budulcowych programowania i języka C# od podstaw.
Oto siódme, uzupełnione i zaktualizowane wydanie szanowanego podręcznika (dodano do niego kilka nowych rozdziałów). Dzięki lekturze poznasz od podstaw koncepcje programowania w języku C# i płynnie przejdziesz do tworzenia gier w Unity. Nauczysz się pisać skrypty implementujące prostą mechanikę gier, programować proceduralnie i powiększać złożoność swych gier poprzez wprowadzanie inteligentnych nieprzyjaciół i pocisków zadających obrażenia. W kolejnych rozdziałach poznasz coraz ciekawsze możliwości Unity, konieczne w projektowaniu gier, takie jak sterowanie oświetleniem, ruchami gracza, kamerą, programowanie kolizji i dużo innych.
W książce między innymi:
- podstawy programowania, w tym programowania zorientowanego obiektowego w języku C#
- przykłady skryptów C# w środowisku Unity
- interfejsy, klasy abstrakcyjne i powiększenia klas
- tworzenie dokumentu projektu gry i podstawowych mechanizmów gier
- stosy, kolejki, wyjątki, obsługa błędów
- formaty XML i JSON i ich użycie
Mistrz programowania zaczynał od pisania gier!