Platforma Xamarin jest wszechstronnym, postępowym narzędziem do budowania aplikacji działających w wielu systemach. Umożliwia pisanie kodu w języku C# i ułatwia tworzenie niestandardowych widoków, układów i kontrolek. Interfejsy graficzne wykonane w Xamarin urzekają swoją estetyką. Platformy Xamarin i Xamarin.Forms zdobywają coraz obszerniejszą popularność i właściwie stają się typową technologią pisania oprogramowania na urządzenia mobilne.
Dzięki tej książce dowiesz się, jak zaimplementować struktury i układy interfejsu użytkownika i jak kreować własne elementy i pisać służące do ich obsługi skrypty C#. Poznasz architekturę MVVM i nauczysz się jej implementacji w swych aplikacjach. Zrozumiesz trudniejsze zagadnienia, takie jak włączanie do aplikacji funkcji niepowtarzalnych dla danej platformy mobilnej, współpraca z usługami Microsoft Azure App, korzystanie z kompletu SDK Facebooka oraz obsługa zewnętrznych bibliotek, takich jak Razor. Dowiesz się też, jak zaimplementować kluczowe techniki wiązania danych i efektów wizualnych w interfejsach użytkownika za pomocą własnych rendererów i interfejsu API PlatformEffects.
W książce między innymi:
- Model aplikacji w postaci klas C#
- Wzorzec MVVM i implementacja architektury zgodnej z tym wzorcem
- Funkcje zależne od lokalizacji
- elementy współpracujące z bazą SQLite
- Testy aplikacji za pomocą narzędzi NUnit i UITest
Steven F. Daniel jest prezesem australijskiej producenta programistycznej GENIESOFT STUDIOS. Od niemal 20 lat tworzy oprogramowanie na komputery PC i urządzenia mobilne. Jest znany z tego,z ochotą się dzieli swym bogatym doświadczeniem z programistami, a środowisko Xamarin to jedno z jego ulubionych narzędzi. Daniel należy do SQLSIG (SQL Server Special Interest Group), Melbourne CocoaHeads i Java Community.