Otoczenie książki stanowią obecnie najróżniejsze przekazy medialne, z którymi wchodzi ona w relacje, stwarzając siatki wielowymiarowych powiązań, funkcjonujących de facto jako odrębne, złożone, wielomedialne teksty kultury.
Procesy lektury przebiegają w kontekście najróżniejszych środków przekazu i kanałów komunikowania, które nigdy wcześniej w takim stopniu nie wpływały na samo funkcjonowanie i sposób używania książki a w wyniku czego na transformację mentalności czytelników.
Jaki jest status książki w zmediatyzowanej kulturze konsumpcyjnej? Czy przestała być dominującym nośnikiem i podstawową formą spędzania czasu wolnego? A może stale zajmuje stanowcze miejsce podlegając różnorodnym wpływom progresywnych przekaźników i technice, sama w sposób znaczny oddziałując na ich kształt, rozwój i funkcjonowanie? Niniejsza książka jest próbą odpowiedzi na powyższe pytania i głosem w dyskusji nad tożsamością czytelnika i książki w społeczeństwie konsumpcyjnym oraz kondycją czytelnictwa w kontekście kultury wyrastającej z transformacji mechanizmów formujących świeże formy konsumpcji.
Tytuł Homo legens czy homo consumens? Autorzy Anita Has-Tokarz, Renata Malesa (red.) Wydawnictwo UMCS EAN 9788377845707 ISBN 9788377845707 Kategoria Literatura, Kultura ilość stron 229 Format 17x24 cm Rok wydania 2014 Oprawa broszurowa