Książka jest autorskim podejściem do rozważań dotyczących zawodu nauczycielskiego, uwzględniających przede wszystkim dynamiczne zmiany rzeczywistości i związane z tym świeże konteksty działalności szkół i pracy nauczycieli.
Obejmuje swoją motywem miejsce tej subdyscypliny pedagogiki w przestrzeni akademickiej i szkoły oraz wskazuje na możliwości szerszego wykorzystywania jej osiągnięć w nauce i praktyce nauczycielskiej. Uwydatnia też potrzebę aktywnej obecności nauczycieli w dalszym tworzeniu myśli pedeutologicznej,też samych siebie, co jest ważnym kierunkiem dla zadowalającego funkcjonowania w przyszłości.
W książce są zatem scharakteryzowane autorskie horyzonty pedeutologii, wśród których można wyróżnić pomiędzy innymi: fascynacje zawodem nauczycielskim; ontologiczne podstawy pedeutologii; myślenie pedeutologiczne w kształceniu nauczycieli; transformacje; przywództwo organizacyjne i naukowe pedeutologii; pedeutologiczną konsyderację; pedeutologię twórczości; pedeutologię empiryczną; przywództwo edukacyjne i naukowe; pedeutologiczną wyrazistość czy także horyzont eksperiencji.
Monograa pokazuje zatem świeże podejście do rozważań o zawodzie nauczycielskim i jest zaproszeniem dla Czytelników do dialogu o zagubionych szansach dla zawodu nauczyciela, lecz odkrywanych ponownie w poczuciu autonomiczności, doceniania wartości nauki i odnalezienia pewnych wskazówek dla wyzwalania nowej świadomości nauczycielskiej.
Publikacja jest oryginalnym pomysłem Autora, nie mającym dotąd podobnego ujęcia w polskiej literaturze pedeutologicznej. Książka kierowana jest do nauczycieli akademickich, studentów specjalności nauczycielskich oraz do nauczycieli pracujących w szkołach.
Tytuł Horyzonty pedeutologii Autor Jarosław Michalski Wydawnictwo Difin EAN 9788382700374 ISBN 9788382700374 Kategoria Literatura, Nauki humanistyczne liczba stron 208 Format 240x176 mm Rok wydania 2022 Oprawa broszurowa