Poradnik został napisany z myślą o początkujących logopedach, którzy prosto po studiach trafili do zacisznego gabinetu logopedycznego i rozpoczynają pracę pełni wiedzy oraz nadziei. Autorka uważa, że pomocny może być także dla logopedów praktyków, nauczycieli i rodziców.
Celem Autorki było usystematyzowanie i podanie najważniejszych funkcjonalnych oraz wskazówek potrzebnych w codziennej praktyce i terapii. Wszystko zostało napisane w jak najszczególniej transparentnej formie,usprawniać korzystanie z poradnika i by służył on w razie trudności na każdym kroku.
impulsem do stworzenia książki było niezadowolenie z przystępnej literatury logopedycznej, w której ciągle czegoś brakowało: albo forma była nieprzejrzysta, albo zgromadzony materiał wyrazowy był niedobrany właściwe, przez co sama Autorka poświęcała dużą część swego czasu na wyszukiwanie optymalnych wyrazów do ćwiczeń.
Zdaje sobie sprawę z tego, iż nie wszystkie wyrazy, które pojawiły się w poradniku, będą zrozumiałe równocześnie dla dziecka, jak i rodzica, lecz będzie to dobra okazja do poszerzenia słownika czynnego i biernego.
Najważniejsze jednak jest to, by dziecko potrafiło poprawnie powtórzyć ćwiczoną głoskę w danym wyrazie. Oczywiście będą wyrazy łatwiejsze i trudniejsze, które wedle uznania można pominąć lub z nich skorzystać w sytuacji wyczerpania listy wyrazów łatwiejszych do wymówienia.
niemało czasu i uwagi Autorki skupiło się na wyborze materiału wyrazowego, który został dostosowany bardzo dokładnie. Został on w większości przypadków uporządkowany według powtarzającego się schematu: głoska, sylaby, wyrazy z uwzględnieniem podziału na fazy artykulacyjne – występowanie głoski w nagłosie, śródgłosie, wygłosie.
Następnie miejscami występują wyrazy, w których dana głoska pojawia się kilkakrotnie, dalej można natrafić na wyrażenia dwuwyrazowe, a na końcu podane zostały krótsze i dłuższe zdania do ćwiczeń utrwalających.
najbardziej zależało Autorce na tym, żeby w wyrazach znajdowała się ćwiczona głoska w otoczeniu tylko samogłosek albo spółgłosek przystępnych do wymówienia dla dziecka. Tytuł praktyczny poradnik terapii wad wymowy.
U dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym Autor Sandra Glej Wydawnictwo Impuls EAN 9788380958555 ISBN 9788380958555 Kategoria Książki\Logopedia,Pedagogika,Dydaktyka liczba stron 120 Format 16x23.5x0.6 cm Rok wydania 2020 Oprawa Miękka Wydanie 2 Waga 0.202 kg