Podejście problemowe wykorzystywane w podręczniku to sprawdzone rozwiązanie zgodne z podstawą programową. Dzięki podejściu problemowemu uczniowie krzyżowo ćwiczą wymagane umiejętności. W podręczniku nauka programowania jest oparta na języku Scratch – barwnym programie wizualnym dobranym do wieku uczniów – to sprawdzone rozwiązanie!
Uczeń w klasie piątej nauczy się pracować: • z arkuszem kalkulacyjnym (m.in. Analizuje dane i tworzy wykresy liniowe); • z programem prezentacyjnym (formuje prezentację, wstawia animację do niej); • w sieci (zakłada konto pocztowe, korzysta z forów dyskusyjnych, czatów, komunikatorów); • z edytorem dźwięku i edytorem wideo; • wyszukiwać dane w internecie; • programować w Scratchu (m.in.
projektuje grę). Struktura lekcji jest uporządkowana i prezentuje się następująco: 1. Na początku każdej z 30 lekcji stawiany jest interesujący problem. 2. Podczas lekcji pokazywany jest sposób jego rozwiązania.
3. Po każdej lekcji zadania do samodzielnego wykonania. 4. Tematy informatyczne łączą się z innymi przedmiotami. Lekcje zawierają listę zdobywanych umiejętności, wskazówki i rady ułatwiające zapamiętanie ważnych zasad, listę pojęć komputerowych do wyprodukowanego przez uczniów słownika, zadania.
Rozdziały w podręczniku: 1. Lekcje z obrazkami, 2. Lekcje w sieci, 3. Lekcje z multimediami, 4. Lekcje ze Scratchem, 5. Lekcje z globusem. Po każdym rozdziale jest podsumowanie najważniejszych informacji.
Podręcznik łagodnie wprowadza w świat programowania, jest przychylny w pracy zarówno dla ucznia, jak i nauczyciela.