Tematem niniejszej książki jest jąkanie – widziane inaczej, w ujęciu systemowym. Jest to spojrzenie oparte na wynikach badań, w tym własnych, i wieloletnim doświadczeniu w prowadzeniu terapii skoncentrowanej na problemie osoby jąkającej się.
Skupiono się na przyczynach jąkania i ukazano je w kontekście innych zaburzeń. Omówiono wyniki eksperymentów zmierzających do zmiany postaw wobec osób jąkających się i ich terapii. W książce podano zróżnicowane metody rozwiązywania problemów dzieci i młodzieży jąkającej się oraz ich otoczenia szkolnego i rodzinnego.
Przedstawiono warunki i determinanty prowadzenia efektywnej terapii, opartej na połączeniu treningu płynnego mówienia, psychoterapii i socjoterapii. Wyodrębniona w podtytule monografii metoda Tarkowskiego została przedstawiona w sposób unikatowy.
Ukazano bowiem przebieg i dynamikę procesu terapeutycznego, którego fundamentem jest dialog. Opis posiada liczne przykłady rozmów z pacjentami. Mam ogromny szacunek dla Zbigniewa Tarkowskiego i Agnieszki Okrasińskiej, którzy zdecydowali się na ujawnienie swego warsztatu pracy, dzięki temu możemy być biernymi uczestnikami zaprezentowanych oddziaływań terapeutycznych.
Z recenzji prof. Dra hab. Jacka J. Błeszyńskiego Tytuł Jąkanie w wieku szkolnym Terapia metodą Tarkowskiego Autor Zbigniew Tarkowski,Agnieszka Okrasińska Wydawnictwo Harmonia EAN 9788377442036 ISBN 9788377442036 Kategoria Książki\Logopedia,Pedagogika,Dydaktyka liczba stron 280 Rok wydania 2020 Oprawa Twarda