Publikacja jest rezultatem współpracy osób o niekwestionowanym doświadczeniu dydaktycznym, zaangażowanych w działania na rzecz doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie.
Można w niej znaleźć mnóstwo ergonomicznych rekomendacji wynikających na ogół z doświadczeń dydaktycznych, organizacyjnych i naukowych autorek.Książka nie dostarcza prostych rozwiązań ani jednoznacznych odpowiedzi na pytania dotyczące jakości kształcenia.
Liczymy jednak, że przedstawione prawidłowe praktyki osadzone w odmiennych kontekstach dziedzinowych mogą być z powodzeniem stosowane w różnych uczelniach i stanowić inspirację do dalszych poszukiwań dla teoretyków i badaczy edukacyjnych oraz praktyków zarządzania w szkolnictwie wyższym.Monografia jest wyjątkową pozycją na rynku wydawniczym poświęconą jakości kształcenia akademickiego akademickiego.
To publikacja o wyjątkowo wysokim poziomie merytorycznym, prezentująca omawiane zagadnienia z punktu widzenia różnorodnych kierunków kształcenia i dyscyplin naukowych. Z całą pewnością jednak wiodącą dyscypliną, w którą wpisują się poruszane tematy i użytkowane metody opisu rzeczywistości, są nauki o zarządzaniu i jakości, odniesione do praktyki zarządzania szkołami wyższymi.
Walorem monografii jest różnorodność przedstawionych przypadków i sporo perspektyw wykorzystanych w ich opisie. Jej zawartość ma pionierski charakter, a niekwestionowane doświadczenie dydaktyczne i dorobek naukowy autorek gwarantują wysoki poziom merytoryczny tekstu, równocześnie w warstwie opisu kwestii formalnych i proceduralnych, jak i prezentowanych studiów przypadku oraz krótszych przykładów.
Z recenzji dra hab. Radosława Mącika, prof. UMCSKsiążka jest konieczną pozycją literaturową. Podejmuje ona problematykę różnych aspektów jakości kształcenia w szerszym znaczeniu oraz na przykładzie Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, który jest wiodącą wyższą uczelnią w Polsce.
Treści zawarte w monografii są {pomocn|przydatn)e w dyskusjach o rozwoju jakości kształcenia, a przytoczone przykłady z różnych dziedzin i dyscyplin naukowych mogą być inspiracją do wprowadzenia podobnych rozwiązań w innych szkołach wyższych.
Publikacja jest skierowana do różnych grup interesariuszy uczelni na czele z pracodawcami, a także do ekspertów z zakresu szkolnictwa wyższego oraz instytucji publicznych zajmujących się procesem doskonalenia jakości kształcenia.
Z recenzji dra hab. Tomasza Papaja, prof. UE w Katowicach Tytuł Jakość kształcenia akademickiego Autor Opracowanie zbiorowe Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego EAN 9788323350965 ISBN 9788323350965 Kategoria Akademicka\Akademicka-fachowa Liczba stron 221 Rok wydania 2022 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 1