"Dyslektyczne potyczki 2. Zadania obrazkowo-językowe" to druga z serii 3 książeczek PUS dedykowanych dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym, zagrożonych dysleksją oraz dyslektycznych i dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej.
Zawarte w książeczkach zadania doskonalą - potrzebne w procesie korzystnego czytania i pisania - umiejętności ogólnorozwojowe takie jak: analizę i syntezę wzrokową analizę i syntezę słuchową pamięć koncentrację myślenie logiczne, analogiczne i przyczynowo-skutkowe.
Uruchamiają także strategie lewopółkulowe, poprzez co znajdą zastosowanie nie tylko wśród dzieci dyslektycznych, ale także w terapii logopedycznej albo pedagogicznej, jak również w czasie ćwiczeń w domu. Zadania w kolejnych książeczkach linii "Dyslektyczne potyczki" zostały ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności - od łatwiejszych do trudniejszych w części 1 znajdują się zadania oparte przede wszystkim na materiale obrazkowym, nie wymagające jeszcze umiejętności samodzielnego, płynnego czytania część 2 to ćwiczenia oparte na materiale obrazkowo-językowym, wymagające znajomości liter, sylab, cyfr i umiejętności samodzielnego czytania prostych wyrazów część 3 mieści zadania oparte na materiale językowym, które wymagają umiejętności samodzielnego czytania, znajomości sylab, głosek oraz znaków, a także umiejętności liczenia i realizowania prostych działań matematycznych.
Ilustracje znajdujące się w książeczkach z kolekcji "Dyslektyczne potyczki" to jedynie czarno-białe znaki i symbole graficzne, które w dodatku wspomagają procesy poznawcze oswajając dziecko ze światem liter, wyrazów i dłuższych tekstów.
Niektóre ćwiczenia mogą być użytkowane przez terapeutów i pedagogów jako materiał diagnostyczny. Początkując pracę z dzieckiem mogą oni sięgnąć po te ćwiczenia, żeby stwierdzić, czy dziecko ma problemy dyslektyczne, a jeśli tak, to w jakim stopniu.
"Dyslektyczne potyczki" to taki materiał w Systemie Edukacji PUS, który od dawna był oczekiwany przez wielu pedagogów, terapeutów i rodziców. Mamy nadzieję, iż książeczki spodobają się w dodatku dzieciom, do których są adresowane.
Pomysłodawczynią i autorką serii "Dyslektyczne potyczki" jest Katarzyna Knopik, pedagog, logopedka, specjalista terapii ręki, autorka znanego i uznanego bloga "LoogoMOWA". Powyższy opis pochodzi od wydawcy.