Opracowanie dotyczące funkcjonowania języka w sieci, z odniesieniem do innych mediów: telefonu, radia i telewizji. Książka omawia związki języka z technologią, typ komunikacji elektronicznej, a także najszczególniejsze parametry języka internetowego: słownictwo, pisownię, strukturę zdań i gatunku tekstu.
Pozycja dedykowana dla studentów polonistyki, dziennikarstwa, socjologii, pedagogiki, marketingu oraz wszystkich zainteresowanych zagadnieniami związanymi z nowymi technikami. Analizy komunikacji z wykorzystaniem komputera nieraz są przepełnione szczegółami technicznymi.
Należy jednak znacznie zaznaczyć, iż nadmierne skoncentrowanie się na kwestiach tego typu może wieść w ślepą uliczkę, i to z dwu powodów. Po pierwsze: same objaśnienia technologiczne mało wnoszą do zrozumienia nowego narzędzia komunikacji, a po drugie: rozwój technologii jest tak gwałtowny, że wszelkie technologiczne objaśnienia błyskawicznie tracą aktualność, i to nierzadko w ciągu kilku lat.
Fragment książki