Prezentowane w niniejszej pracy nowe spojrzenie naukowo-badawcze służy udoskonalonemu zrozumieniu zaburzeń komunikowania się osób ze spektrum autyzmu. Niezwykle cenne są implikacje funkcjonalne dotyczące stymulowania ich umiejętności komunikacyjnych. Proponowane narzędzia czy treningi umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej dla osób z autyzmem bez wątpienia przyczynią się do rozwoju nowoczesnej praktyki pedagogiki specjalnej. Monografia jest adresowana do pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze wspomnianym spektrum, studentów pedagogiki specjalnej i tych osób, którym wyjątkowo bliskie jest zrozumienie złożoności zaburzeń komunikowania się osób autystycznych. Niniejsza książka stanowi znaczący i znaczny wkład w rozwój pedagogiki specjalnej i logopedii oraz badań z zakresu komunikacji społecznej i językowej.
Z recenzji dr hab. Katarzyny Pluteckiej, prof. UP
Problematyka komunikacji omawiana jest tu z różnorodnych perspektyw badawczych i w rozmaitych aspektach, gdyż funkcjonowanie osób z zaburzeniami spektrum autyzmu to obszar, którym współcześnie zajmują się badacze i profesjonaliści reprezentujący różnorodne dziedziny. Autorami tekstów są przedstawicie m.in.: pedagogiki specjalnej (w tym oligofrenopedagogiki), psychologii, logopedii, neurologopedii, seksuologii, pedagogiki wczesnoszkolnej, a zagadnienia komunikacji osób ze spektrum autyzmu omawiane są z punktu widzenia badacza i teoretyka, a także praktyka niejednokrotnie w tej samej osobie.
Z recenzji dr hab. Ewy Skorek, prof. UZ
Tytuł Komunikacja - mowa - język osób z zaburzeniami... Autor Jacek J. Błeszyński Wydawnictwo Adam Marszałek EAN 9788380199316 ISBN 9788380199316 Kategoria Logopedia i pedagogika liczba stron 209 Format 16,4x23 cm Rok wydania 2019 Oprawa broszurowa