Medialny rozmiar kryzysu zainspirował powszechnie uznanych i lubianych w polskim środowisku medioznawczym badaczy: Rafała Leśniczaka i Krzysztofa Stępniaka do poszukiwania odpowiedzi na rudymentarne pytania związane z kryzysem w mediach.
Recenzowana monografia stanowi przykład dojrzałej, wieloaspektowej eksploracji ciekawego, oryginalnego problemu naukowego, który w polskiej literaturze nie doczekał się jeszcze odrębnej publikacji monograficznej (…); cechuje ją wyjątkowa aktualność tematu, wpisuje się on bowiem w permanentny kryzys współczesnego społeczeństwa i tym samym kryzys współczesnych mediów i dziennikarstwa.
Można choćby stwierdzić, że nauki o komunikacji społecznej i mediach są córką kryzysu. Autorzy monografii wykazują, iż kryzys nie ma jednego oblicza, dlatego również analizują kryzys w mediach z dualistycznej perspektywy badawczej, akcentując jego rozmiar uniwersalny, dotyczący całego społeczeństwa, i rozmiar partykularny, dotyczący kryzysu Kościoła katolickiego w przekazach medialnych.
Z recenzji prof. Dr. Hab. Tadeusza Kononiuka Powszechnie wiadomo, iż kryzys w każdej postaci jest dla mediów genialnym materiałem dla atrakcyjnych relacji, odegrania roli włodarza opinii i decydowania o wizerunku wszelkich i wszelkiego obecnego w otoczeniu i – co równie ważne – czerpania z tego zysku.
Zatem przygotowanie publikacji naukowej przedstawiającej przykłady i meandry udziału mediów w tej błotnistej koegzystencji niezliczonych kryzysów jest bezspornie wartościowym społecznie przedsięwzięciem. Książka (...) wzbogaca dotychczasowy dorobek i obszar wiedzy o funkcjonowaniu mediów w coraz liczniej pojawiających się wokół nas i dotyczących nas sytuacji kryzysowych.
Jest o tyle pokaźna,jest oparte na szeregu wyników badań i analiz, gromadzi wnioski i oceny nie tylko polskiego rynku medialnego – tak tendencyjnie zachowującego się w przeróżnych sytuacjach kryzysowych.
W zamieszczonych tekstach wykorzystano bogatą literaturę przedmiotu i przedstawiono wyniki wielu wciąż aktualnych badań. Monografia wprowadza także do dyskusji nowe i ważne części kognitywistyczne, obecne przy tworzeniu najróżniejszych modeli badań jednocześnie znaczenia, pełnionej roli, jak i udziału/subiektywnego angażowania się mediów w kryzysogennej komunikacji społecznej.
Z recenzji prof. Dr. Hab. Jerzego Olędzkiego