Monografia 'Kultura, media, etyka. Media w perspektywie etycznej i kulturowej w kontekście rewolucji teleinformatycznej' wychodzi naprzeciw złożonym problemom współczesnej cywilizacji, coraz częściej określanej mianem 'społeczeństwa informacyjnego', 'społeczeństwa opartego na wiedzy' czy również 'społeczeństwa ponowoczesnego'.
Problemy te są skutkiem dynamicznych przemian zachodzących w obszarze komunikacji, których skutkiem są przeobrażenia w sferze kultury. Asumptem do przygotowania tej publikacji była coraz wyraźniej rysująca się konieczność odświeżenia (uaktualnienia) humanistycznej refleksji nad gwałtownymi zmianami towarzyszącymi rewolucji teleinformatycznej.
Autorzy posiadają nadzieję, że pozycja ta stanowić będzie przyczynek do szerszej dyskusji na temat skali, w jakiej rewolucja ta zmienia znany nam świat, oparty na pewnych fundamentach kulturowych. Czy zmiany te są na tyle głębokie, żeby przekonstruować kulturowo-etyczne podwaliny cywilizacji? A jeśli tak, to czy dotychczasowe koncepcje etyczne, kulturowe okażą się {pomocn|przydatn)e obecnym oraz przyszłym społeczeństwom? Odpowiedzi na te i inne pytania starają się Państwu udzielić autorzy prezentowanych tekstów.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.