Monografia wychodzi naprzeciw złożonym problemom współczesnej cywilizacji coraz częściej określanej mianem społeczeństwa informacyjnego społeczeństwa opartego na wiedzy czy też społeczeństwa ponowoczesnego.
Problemy te są efektem dynamicznych przemian zachodzących w obszarze komunikacji których efektem są przeobrażenia w sferze kultury. Asumptem do przygotowania tej publikacji była coraz wyraźniej rysująca się konieczność odświeżenia uaktualnienia humanistycznej refleksji nad gwałtownymi zmianami towarzyszącymi rewolucji teleinformatycznej.
Autorzy posiadają nadzieję że pozycja ta stanowić będzie przyczynek do szerszej dyskusji na temat skali w jakiej rewolucja ta zmienia znany nam świat oparty na pewnych fundamentach kulturowych. Czy zmiany te są na tyle głębokie aby przekonstruować kulturowo-etyczne podwaliny cywilizacji A jeśli tak to czy dotychczasowe koncepcje etyczne kulturowe okażą się {pomocn|przydatn)e obecnym oraz przyszłym społeczeństwom Odpowiedzi na te i inne pytania starają się Państwu udzielić autorzy prezentowanych tekstów.
Tytuł Kultura, media, etyka Autor praca zbiorowa Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk EAN 9788376542041 ISBN 9788376542041 Kategoria Literatura, Medioznawstwo Liczba stron 288 Format 240x171x18 mm Rok wydania 2012 Oprawa broszurowa