świeże wydanie głośniej pracy Brama Oppenheima, podobnie jak pierwsze, jest praktycznym podręcznikiem metod sondażowych. Rozszerza ono tematykę poprzedniego o metody przeprowadzania jednocześnie wywiadów pogłębionych, jak i standaryzowanych.
Tak jak uprzednio rozdziały poświęcone projektowaniu kwestionariuszy wsparte zostają omówieniem skalowania,, a także metod projekcyjnych. Autor krytycznie omawia takie kwestie jak niewłaściwe projektowanie kwestionariuszy, metody doboru prób, formułowanie pytań, stronniczość w przeprowadzaniu wywiadów, utratę , a także interpretacje skal postaw.
Ilustruje on swe wywody licznymi pouczającymi przykładami badań rozmaitych obszarów - od sondaży marketingowych po polityczne uświadomienie dzieci. Ważne miejsce w pracy zajmują rozważania na temat rzetelności i trafności tekstów. Nieprzerwanie podkreślane jest znaczenie badań pilotażowych.
Książka jest niezbędną metodologiczną pomocą dla studentów i doktorantów w dziedzinie nauk społecznych. Zainteresować powinna jednak ponadto wszystkich, którym wypada przeprowadzić i oceniać sondaże - nauczycieli, działaczy społecznych, lekarzy, a także badaczy opinii społecznej.
Na swych głośnych zajęciach seminaryjnych w London School of Economics, dr A.N. (Bram) Oppenheim przez dwadzieścia pięć lat wykładał zasady prowadzenia badań sondażowych kolejnym rocznikom studentów z wielu krajów. Podręcznik ten, podobnie jak jego pierwsze wydanie, jest oparte na rozległym doświadczeniu Oppenheima jako nauczyciela i badacza psychologii społecznej. A.N. Oppenheim jest jeszcze współautorem (wraz z Hildą Himmelweit i Pamelą Vince) książki Television and the Child [Telewizja a dziecko], która prędko stał się klasyczną pozycją w socjologii. Znany także jest ze swych badań w dziedzinach medycyny społecznej (nad pielęgniarstwem, psychologią dzieci, a także nad alkoholizmem), socjalizacji politycznej w dziesięciu krajach, i nad konfliktem społecznym. Jest wybitnym specjalistą w badaniach nad postawami i wielokrotnym konsultantem WHO (Światowej Organizacji Zdrowia).
O pierwszym wydaniu tejże książki napisano:
"Jest to nader poręczne, funkcjonalne wprowadzenie do tworzenia kwestionariuszy i korzystania z nich. Bez dwóch zdań wyśmienita praca, która cieszyć się będzie szeroką poczytnością".
H.J. Eysenck, "Journal of Child Psychology"
"Jest to nader praktyczny, funkcjonalny podręcznik dla wszelkich prowadzących badania społeczne. Jego wielką zaletą jest nacisk jaki kładzie na formułowanie i sprawdzanie stwierdzeń składających się na skale pomiaru postaw".
"British Journal of Mathematical i Statistical Psychology"
"Nie ulega wątpliwości, że studenci, badacze społeczni oraz wszyscy korzystający z kwestionariuszy wysoko ocenią tę książkę. Zawiera ona szczegółowe informacje, porady, porady a także krytyczne analizy źródeł.
"British Journal of Educational Psychology"