Staram się opisać to, co jest wyraźne, obce jest mi słowo dla samego słowa, obca jest mi wyniosłość poetycka, awangarda bezwartościowa poezja ma służyć, po to trzymam pióro w ręku, nie chcę posiadać nic wspólnego z manipulacją i bzdurą; mam zobowiązania wobec własnego sumienia, jestem sam przed kartką papieru i nic poza tym nie ma; nic nie ma to znaczy, jakbym dzisiaj zaczął pisać, przecież do rozmowy nie konieczny jest wernisaż, konieczne otwarte serce i umysł, bez robactwa jadu, niby to tak oczywiste, dla wielu jednak wciąż tabu. Piszę dla siebie zresztą też, tak jakby łatwiej jest pisać...
Cezary Maciej Dąbrowski
W pełni zgadzam się z tak zdefiniowaną postawą poety. Konieczny jest nam powrót do wiersza, który potrafi nawiązać kontakt z odbiorcą, z jego wrażliwością intelektualną i emocjonalną i funkcjonować w społeczeństwie, nie zapominając, czym ono żyje, bo inaczej będzie to poezja zbyt zamknięta, adresowana do wąskiej grupki, prowadząca do sytuacji, w której więcej jest piszących niż czytających, a do niej właśnie zbliżamy się od kilku dziesiątków lat. Oczywiście, nie jest to wszystko. Wiersz musi mieć jeszcze wewnętrzną siłę, dramaturgię, dynamikę, musi być świeży, frapujący swoją barwnością, językiem, skrupulatną formą. Słowem: musi być autentyczną poezją, co nie wszystkim i nie zawsze się udaje. Cezary Maciej Dąbrowski w swych penetracjach poetyckich stara się trzymać tych zasad, co cenię u niego. Cenię na dodatek to, że jako wykształcony muzyk, cieszący się sukcesami i podziwm, dąży do tego, by być artystą kompletnym. Z niekłamaną pasją sięga do poezji, która jest domeną słowa, i tu próbuje dać coś z siebie prawdziwego. A że wiersz potrafi wiązać z muzyką, umie tworzyć atrakcyjne programy sceniczne i radiowe, czego ilustracją może być audycja w programie Poczytnik, oparta na poezji z tej właśnie książki.
Grzegorz Łatuszyński
Cezary Maciej Dąbrowski
W pełni zgadzam się z tak zdefiniowaną postawą poety. Konieczny jest nam powrót do wiersza, który potrafi nawiązać kontakt z odbiorcą, z jego wrażliwością intelektualną i emocjonalną i funkcjonować w społeczeństwie, nie zapominając, czym ono żyje, bo inaczej będzie to poezja zbyt zamknięta, adresowana do wąskiej grupki, prowadząca do sytuacji, w której więcej jest piszących niż czytających, a do niej właśnie zbliżamy się od kilku dziesiątków lat. Oczywiście, nie jest to wszystko. Wiersz musi mieć jeszcze wewnętrzną siłę, dramaturgię, dynamikę, musi być świeży, frapujący swoją barwnością, językiem, skrupulatną formą. Słowem: musi być autentyczną poezją, co nie wszystkim i nie zawsze się udaje. Cezary Maciej Dąbrowski w swych penetracjach poetyckich stara się trzymać tych zasad, co cenię u niego. Cenię na dodatek to, że jako wykształcony muzyk, cieszący się sukcesami i podziwm, dąży do tego, by być artystą kompletnym. Z niekłamaną pasją sięga do poezji, która jest domeną słowa, i tu próbuje dać coś z siebie prawdziwego. A że wiersz potrafi wiązać z muzyką, umie tworzyć atrakcyjne programy sceniczne i radiowe, czego ilustracją może być audycja w programie Poczytnik, oparta na poezji z tej właśnie książki.
Grzegorz Łatuszyński
Tytuł Zbiór nieaspirujący Autor Cezary Maciej Dąbrowski Wydawnictwo LTW EAN 9788375655971 ISBN 9788375655971 Kategoria Literatura, Poezja liczba stron 110 Rok wydania 2019 Oprawa broszurowa