Regulacja finansowania usług publicznych w Europie
Regulacja finansowania usług publicznych w Europie
Regulacja finansowania usług publicznych w Europie

Regulacja finansowania usług publicznych w Europie

96,90 zł

Specjalna okazja dla Ciebie!

Najkorzystniejszą ofertę ma TaniaKsiazka.pl w cenie 96,90 zł

Przejrzeliśmy dużą ilość sklepów internetowych w bazie aby odszukać najbardziej korzystną ofertę dla Ciebie. Regulacja finansowania usług publicznych w Europie Łukasz Grzejdziak z kategorii audiobooki kupisz w cenie 96,90 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Cena 96,90 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.

Zobacz wszystkie oferty ...
  • Cechy:
  • Audiobooki
  • 9788326494741
  • Łukasz Grzejdziak
  • Wolters Kluwer Polska SA
  • 564
  • 2015

Opis Regulacja finansowania usług publicznych w Europie

Tytuł Regulacja finansowania usług publicznych w Europie Autor Łukasz Grzejdziak Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-9474-1 kolekcja Monografie Rok wydania 2015 liczba stron 564 Format pdf Spis treści Wykaz skrótów | str. 17

Wprowadzenie | str. 19

Rozdział I
Pomoc państwa - między obiektywną koncepcją a subiektywnym stosowaniem | str. 31

1. Wokół definicji pojęcia "pomoc państwa" | str. 31
1.1. Uwagi ogólne | str. 31
1.2. Próby sformułowania definicji pojęcia "pomoc państwa" poprzez doktrynę | str. 33
1.3. Części definicyjne terminu "pomoc państwa" | str. 36
2. Pomoc jako korzyść dla beneficjenta | str. 42
2.1. Obszerne znaczenie przesłanki korzyści | str. 42
2.2. Cel i przyczyny udzielenia wsparcia jako kryteria oceny środka jako pomocy państwa | str. 46
2.3. Charakter korzyści udzielanej przedsiębiorstwu | str. 50
2.3.1. Korzyść nieodpłatna | str. 50
2.3.2. Korzyść nieosiągalna w normalnych warunkach rynkowych | str. 51
2.3.3. Usługi świadczone w ogólnym interesie gospodarczym - od warunku korzyści do warunku przewagi | str. 54
3. Selektywność pomocy państwa | str. 57
3.1. Uwagi ogólne | str. 57
3.2. Podejście praktyczne do przesłanki selektywności | str. 61
3.3. Próby zdefiniowania kryteriów selektywności pomocy państwa | str. 64
3.4. Kryterium zgodności z naturą albo ogólną strukturą systemu | str. 68
4. Przesłanka interwencji państwa albo przy użyciu zasobów państwowych | str. 70
4.1. Uwagi ogólne | str. 70
4.2. Pomoc państwa albo przy użyciu zasobów państwowych - alternatywa czy koniunkcja? | str. 72
4.3. Przypisywalność środka państwu | str. 78
4.4. Wyrok w sprawie Pearle - ukształtowanie treści przesłanki pomocy państwa lub przy użyciu zasobów państwowych | str. 82
5. Koncepcja pomocy państwa - obiektywna czy nie? | str. 84
6. Rola obiektywnej koncepcji pomocy państwa w systemie kontroli udzielania pomocy państwa | str. 90

Rozdział II
Usługi publiczne - pomiędzy wolnym rynkiem a solidarnością społeczną | str. 94

1. Wprowadzenie | str. 94
2. Usługi publiczne areną konfliktu wartości | str. 95
2.1. Usługi publiczne jako instrument realizacji zasady solidarności społecznej | str. 95
2.2. Konkurencja jako instrument maksymalizacji sprawności gospodarczej | str. 98
2.2.1. Uwagi wstępne | str. 98
2.2.2. Początki szkoły chicagowskiej | str. 98
2.2.3. Podstawowe założenia teoretyczne szkoły chicagowskiej | str. 100
2.2.4. Rewolucja ekonomiczna w prawie konkurencji | str. 103
2.2.5. Recepcja teorii chicagowskiej w Europie - rewolucja ekonomiczna w europejskim prawie konkurencji | str. 105
2.2.6. Cel czy cele europejskiego prawa konkurencji? | str. 110
2.3. Sprawność czy wartości społeczne? Dylematy organizacji działalności w sektorach usług publicznych | str. 113
3. Odmienne tradycje organizacji usług publicznych w państwach członkowskich | str. 115
3.1. Uwagi wstępne | str. 115
3.2. Francuska koncepcja service public | str. 117
3.2.1. Geneza i ogólne założenia doktryny service public | str. 117
3.2.2. Wokół pojęcia service public | str. 119
3.2.3. Naczelne zasady prawa usług publicznych | str. 121
3.3. Brak prawnej tradycji regulacji usług publicznych w znacznej Brytanii | str. 122
4. Argument kontynentalny a argument anglosaski w dyskusji o użytkowaniu reguł konkurencji w sektorach usług publicznych | str. 125
5. "Urynkowienie" usług publicznych i jego skutki | str. 129
6. Wnioski końcowe | str. 133

Rozdział III
W drodze ku europejskiemu prawu usług publicznych | str. 136

1. Wprowadzenie | str. 136
2. Punkt wyjścia - neoliberalizm i konstytucjonalizm gospodarczy | str. 139
2.1. Doktryna ordoliberalna u aksjologicznych podstaw integracji europejskiej | str. 139
2.1.1. Podstawowe założenia ideologii ordoliberalnej | str. 139
2.1.2. Rola konkurencji w doktrynie ordoliberalnej | str. 142
2.1.3. Ideologiczne oddziaływanie ordoliberałów - społeczna gospodarka rynkowa i GWB | str. 144
2.2. Neoliberalne korzenie integracji europejskiej i europejskiego prawa konkurencji | str. 146
2.2.1. Ordoliberałowie wobec integracji europejskiej | str. 146
2.2.2. Traktat rzymski jako konstytucja gospodarcza | str. 148
2.2.3. Prawo konkurencji jako fundament konstytucji gospodarczej Unii Europejskiej | str. 148
2.3. Konkurencja a wartości socjalne w okresie dominacji konstytucjonalizmu gospodarczego | str. 151
2.3.1. Deficyt socjalny w traktacie rzymskim | str. 151
2.3.2. Artykuł 106 ust. 2 TFUE jako rozgraniczenie sfer prawa europejskiego i krajowego | str. 152
3. Erozja koncepcji "konstytucji gospodarczej" we Wspólnocie i "zwrot publiczny" w prawie konkurencji | str. 153
3.1. Uwagi wstępne | str. 153
3.2. Ofensywa rynku wewnętrznego i polityki przemysłowej | str. 154
3.3. Spadek znaczenia wolnej konkurencji jako zasady o randze konstytucyjnej i "zwrot publiczny" w prawie konkurencji | str. 156
3.4. W kierunku nowej roli prawa pomocy państwa | str. 158
3.5. Artykuł 106 TFUE w centrum "zwrotu publicznego". Początki liberalizacji | str. 160
4. Traktat amsterdamski i jego następstwa - w kierunku europejskiego prawa usług publicznych | str. 163
4.1. Uwagi wstępne | str. 163
4.2. Reakcja przedstawicieli solidarnościowej koncepcji usług publicznych | str. 164
4.3. Amsterdamski kompromis | str. 166
4.4. Wprowadzenie do Traktatu art. 7d (art. 14 TFUE) w ocenie doktryny | str. 169
4.5. Znaczenie art. 14 TFUE - wnioski | str. 173
4.6. Artykuł 14 TFUE w odbiorze Komisji - komunikat dotyczący usług w interesie ogólnym z 2000 r. | str. 178
4.7. Znaczenie art. 36 Karty Praw Podstawowych Unii Europejskiej dla kształtowania się europejskiej koncepcji świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym | str. 180
4.8. Zielona i Biała księga dotyczące usług w interesie ogólnym - niedokończony rozdział debaty o miejsce usług publicznych w Europie | str. 183
4.9. Traktat lizboński i protokół w sprawie usług świadczonych w interesie ogólnym | str. 184
5. Wnioski końcowe | str. 186

Rozdział IV
Wyłączenie od reguł konkurencji w oparciu o przepis art. 106 ust. 2 TFUE | str. 189

1. Wprowadzenie | str. 189
2. Podmiotowy zakres wykorzystywania art. 106 ust. 2 TFUE | str. 192
2.1. Podmiotowe przesłanki używania art. 106 ust. 2 TFUE | str. 192
2.2. Pojęcie "usługi świadczone w ogólnym interesie gospodarczym" | str. 196
2.2.1. Uwagi ogólne | str. 196
2.2.2. Interes gospodarczy czy działalność gospodarcza? | str. 198
2.2.3. Zasada (względnej) swobody definicji usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym | str. 203
2.2.4. Zakres pojęcia "interes ogólny" - przedmiot misji w interesie publicznym | str. 205
2.3. Powierzenie obowiązków świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym (przesłanka powierzenia) | str. 212
2.3.1. Uwagi ogólne | str. 212
2.3.2. Zindywidualizowany charakter powierzenia obowiązków świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym | str. 215
2.3.3. Forma powierzenia obowiązków związanych z wykonywaniem usług w ogólnym interesie gospodarczym | str. 217
2.3.4. Treść aktu powierzenia obowiązków związanych z realizowaniem usług w ogólnym interesie gospodarczym | str. 221
3. Warunek proporcjonalności (konieczności) wyłączenia od norm traktatowych | str. 224
3.1. Wykładnia gramatyczna przesłanki proporcjonalności | str. 224
3.2. Wczesne orzecznictwo - zawężająca wykładnia art. 106 ust. 2 TFUE | str. 225
3.3. Test Corbeau i jego zastosowanie | str. 228
3.3.1. Sprawa Corbeau | str. 228
3.3.2. Zastosowanie testu Corbeau w sprawie Almelo | str. 232
3.3.3. Wyroki w sprawach monopoli energetycznych | str. 233
3.4. Wyroki w sprawach Dusseldorp i Air Inter - powrót do wcześniejszego podejścia? | str. 235
3.5. Znaczna wykładnia przesłanki proporcjonalności - wyrok w sprawie Ambulanz Glöckner | str. 238
4. Warunek braku zakłócenia handlu w zakresie sprzecznym z interesem Unii | str. 240
5. Wnioski końcowe | str. 243

Rozdział V
Przedsiębiorstwo jako podmiot wyłączenia spod reguł konkurencji w oparciu o art. 106 ust. 2 TFUE | str. 248

1. Wprowadzenie | str. 248
2. Podmiotowość przedsiębiorstwa | str. 251
3. Pojęcie działalności gospodarczej w europejskim prawie konkurencji | str. 258
3.1. Kryterium klasyfikacji charakteru działalności | str. 258
3.2. Realizowanie prerogatyw władzy publicznej a działalność gospodarcza | str. 263
3.3. Działalność gospodarcza a edukacja publiczna | str. 270
3.4. Działalność zorganizowana na zasadach solidarności społecznej a działalność gospodarcza | str. 274
3.4.1. Wyrok w sprawie Poucet - odejście od funkcjonalnej koncepcji działalności gospodarczej? | str. 274
3.4.2. Wyroki w sprawach FFSA, Brentjes i Albany - wąskie rozumienie pojęcia "solidarność społeczna" | str. 277
3.4.3. Sprawa AOK Bundesverband - nie starczy konkurować, by być przedsiębiorstwem? | str. 279
3.4.4. Wyrok w sprawie FENIN - implementacja zasady upstream/downstream do europejskiego prawa konkurencji | str. 284
4. Wnioski końcowe | str. 290

Rozdział VI
Od rekompensaty po pomoc państwa i z powrotem. Debata dotycząca wykorzystywania reguł pomocy państwa do rekompensat realizowania UOIG w okresie poprzedzającym wyrok Altmark | str. 297

1. Wprowadzenie | str. 297
2. Okres wczesnego rozwoju orzecznictwa | str. 302
2.1. Jedna odpowiedź, mnóstwo pytań - sprawa Steinike und Weinlig | str. 302
2.2. Koncepcja quid pro quo - sprawa ADBHU | str. 304
3. Okres burzliwej debaty. Orzecznictwo w przededniu Altmark | str. 307
3.1. Wymóg notyfikacji - sprawa Banco de Credito Industrial | str. 307
3.2. Podejście pomocowe - sprawy FFSA i SIC | str. 311
3.3. Wyrok w sprawie CELF - art. 106 ust. 2 TFUE a reguły proceduralne | str. 316
3.4. Wyrok w sprawie Ferring - podejście kompensacyjne | str. 318
4. W kierunku standardu Altmark. Jak opanować "powódź" pomocy państwa? | str. 324
4.1. Uwagi wstępne | str. 324
4.2. Opinie rzecznika generalnego Legera w sprawie Altmark | str. 326
4.3. Opinie F. Jacobsa w sprawie GEMO i C. Stix-Hackl w sprawie Enirisorse. Koncepcja mieszana | str. 332
4.4. Głosy doktryny w dyskusji w przededniu Altmark | str. 337
5. Rekompensaty realizowania usług publicznych w praktyce Komisji przed wydaniem wyroku w sprawie Altmark | str. 345
6. Wnioski końcowe | str. 348

Rozdział VII
Test Altmark i komplet legislacyjny z 2005 r. Pierwsza europejska regulacja dopuszczalności publicznego finansowania UOIG | str. 353

1. Wprowadzenie | str. 353
2. Wyrok w sprawie Altmark - test klasyfikacji jako pomocy państwa rekompensat wykonywania usług publicznych | str. 356
3. Wyrok w sprawie Altmark w ocenie doktryny | str. 360
3.1. Uwagi ogólne dotyczące treści wyroku | str. 360
3.2. Uwagi dotyczące warunku powierzenia | str. 362
3.3. Uwagi dotyczące warunku uprzedniego określenia parametrów obliczania rekompensaty | str. 364
3.4. Uwagi dotyczące warunku proporcjonalności rekompensaty | str. 367
3.5. Kryterium wydajności w ocenie doktryny | str. 368
3.5.1. Alternatywa wyłonienia operatora usług publicznych w trybie przetargu | str. 368
3.5.2. Alternatywa użycia metody porównania do efektywnego operatora (benchmarking) | str. 372
4. Wstępna ocena rozstrzygnięcia TSUE w sprawie Altmark | str. 376
4.1. Normatywny charakter testu Altmark | str. 376
4.2. Test Altmark jako test zgodności z warunkami rynkowymi | str. 378
4.3. Problem siły i charakteru związku między obowiązkami z tytułu usługi publicznej a rekompensatą ich realizowania. Test Altmark jako koncepcja kompromisowa | str. 382
5. Pakiet legislacyjny Komisji w sprawie usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym z 2005 r. | str. 385
5.1. Geneza wydania kompletu legislacyjnego z 2005 r. | str. 385
5.2. Podstawowe założenia i wzajemna relacja elementów pakietu legislacyjnego Komisji z 2005 r. | str. 388
5.3. Zakres wykorzystywania zestawu legislacyjnego z 2005 r. | str. 391
5.4. Przesłanki powierzenia obowiązków z tytułu UOIG i zgodności z interesem Unii | str. 393
5.5. Przesłanki proporcjonalności rekompensaty obowiązków z tytułu UOIG | str. 395
6. Wnioski końcowe | str. 399

Rozdział VIII
pakiet Almunii | str. 405

1. Wprowadzenie | str. 405
2. Zestaw Almunii | str. 406
2.1. Geneza i założenia reformy pakietu z 2005 r. | str. 406
2.2. Wejście w życie i struktura pakietu Almunii | str. 412
2.3. Komunikat wyjaśniający | str. 414
2.4. Decyzja nr 2012/21/UE | str. 416
2.5. Zasady ramowe UE | str. 422
2.6. Rozporządzenie nr 360/2012 | str. 427
3. Ocena zestawu Almunii | str. 431
3.1. Pakiet Almunii w perspektywie systemowej | str. 431
3.2. Pakiet Almunii a dywersyfikacja reguł dotyczących finansowania UOIG | str. 435
3.3. Komplet Almunii z punktu widzenia praktyki wykorzystywania prawa | str. 441
3.4. Pakiet Almunii w perspektywie aksjologicznej | str. 447

Rozdział IX
używanie europejskiej regulacji finansowania usług publicznych poprzez organy Unii Europejskiej | str. 451

1. Wprowadzenie | str. 451
2. Test Altmark w orzecznictwie sądów europejskich | str. 453
2.1. Sprawy GEMO i Enirisorse | str. 453
2.2. Sprawa Combus | str. 457
2.3. Wyrok w sprawie Servizi Ausiliari Dottori Commercialisti | str. 459
2.4. Wyrok w sprawie BUPA | str. 462
2.4.1. Wprowadzenie i stan faktyczny | str. 462
2.4.2. Rozstrzygnięcie Sądu UE | str. 464
2.4.3. Wnioski dotyczące treści rozstrzygnięcia | str. 468
2.5. Orzecznictwo po wydaniu wyroku w sprawie BUPA | str. 472
3. Używanie testu Altmark w praktyce Komisji Europejskiej | str. 478
3.1. Uwagi ogólne | str. 478
3.2. Interpretacja warunku sprawności w praktyce Komisji | str. 482
3.3. Interpretacja pozostałych warunków testu Altmark w praktyce Komisji | str. 492
4. Interpretacja warunków standardu Altmark przez komunikat wyjaśniający | str. 495
5. Stosowanie pakietu Almunii w praktyce Komisji Europejskiej | str. 499
6. Wnioski końcowe | str. 503

Rozdział X
Obowiązujący reżim prawny w zakresie finansowania usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym. Wnioski, uwagi de lege ferenda | str. 508

1. Rekonstrukcja norm prawnych obowiązującego reżimu prawnego w zakresie finansowania UOIG | str. 508
2. Obowiązujący reżim prawny w zakresie finansowania UOIG jako komponent europejskiego prawa usług publicznych | str. 514
3. Obowiązujący reżim prawny w zakresie finansowania UOIG a obiektywna koncepcja pomocy państwa. Spójność czy dysonans? | str. 517
4. Koncepcja rozsądnego zysku i założenia metody porównania z modelowym operatorem - test Altmark jako źródło błędów rodzaju II | str. 523
5. Deficyt pewności prawnej w zakresie finansowania UOIG. Identyfikacja "przecieków w tamie pomocy państwa" | str. 531
6. Wokół problemu ratio testu Altmark | str. 537
7. Uwagi de lege ferenda | str. 540

Bibliografia | str. 549

Specyfikacja produktu

Specyfikacja Regulacja finansowania usług publicznych w Europie
Kategoria Audiobooki
ISBN 9788326494741
Autor Łukasz Grzejdziak
Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA
Ilość stron 564
Rok wydania 2015
Aktualnych ofert 1
Najniższa cena 96,90 zł
Najwyższa cena 96,90 zł
W bazie od 29.03.2017
Data aktualizacji 02.05.2024
Opinia użytkowników -
Nasza recenzja -
Rekomendacja sklepu TaniaKsiazka.pl

Historia cen

Funkcjonalność monitorowania zmian cen pozwala Ci na analizę wartości towaru na przestrzeni czasu.

Nie udało się pozyskać historycznych danych na temat cen dla produktu Regulacja finansowania usług publicznych w Europie (Audiobooki). Spróbuj proszę ponownie później.

Recenzje / opinie

Twoja opinia jest dla innych niezwykle ważna! Wyślij recenzję tego produktu.

Obecnie nie ma opinii dotyczących Regulacja finansowania usług publicznych w Europie. Pomóż innym klientom i podziel się swoją opinią.

Znalezione oferty w bazie

Ceny prezentowanych poniżej propozycji dla Regulacja finansowania usług publicznych w Europie Łukasz Grzejdziak nie zawierają w sobie ewentualnych kosztów zapakowania i wysyłki Przed dokonaniem wyboru, pozyskaj informacje o prestiżu firmy i pamiętaj o możliwości pojawienia się kosztów zwiążanych z dostawą. Aktualizacja listy sklepów z ofertami następuje co kilka - kilkanaście minut.

  • Regulacja finansowania usług publicznych w Europie (oferta z TaniaKsiazka.pl)

    Regulacja finansowania usług publicznych w Europie Sklep on-line
    ★★★★★
    96,90 zł
    Kategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki Łukasz Grzejdziak

Produkty powiązane

Inne z kategorii Audiobooki

Dokumentacja medyczna w praktyce lekarza dentysty
Wydawnictwo Lekarskie PZWL
...