Poznaj kulisy najgłośniejszych i najmocniej kosztownych wpadek rekinów biznesu.W procesu "Porażki marek" prezentujemy najistotniej piękne pomyłki światowych gigantów rynkowych jak Kellog, Unilever, Reynolds, Coca Cola, Mc Donald's, Sony czy Pepsi.W części 2 poznamy "Poronione pomysły" firm, które uporczywie twierdzą, iż wiedzą lepiej niż ich kupujący, co im jest potrzebne.
Najmądrzejsza nawet strategia producenta nie spowoduje, iż klient kupi towar, na który nie ma ochoty. Rzecz w tym, że to co marki uważają za wyśmienite, konsumenci nieraz traktują jako dziwactwo. Butelkowana woda mineralna dla psów To fantastyczny pomysł - twierdzi firma.To jakiś żart!
- odpowiada klient.choćby te producenta, które odnoszą sukcesy, miewają wielkie wpadki w związku z wprowadzeniem na rynek nietrafionych towarów. Reynolds próbował wylansować niedymiące papierosy przeznaczone dla tych, którzy nie lubią zapachu dymu - a to przecież osoby niepalące!niemało marek przepada, ponieważ niewłaściwie przebadano jakiś pomysł.
Przekonał się o tym Unilever, ogłaszając wypuszczenie silnie piorącego proszku o wymownej nazwie Persil Power. Kłopot w tym, że potrafił on usuwać nie tylko plamy, ale i same ubrania.Porażek firm może być sporo.
W dramatycznych przypadkach niepowodzenie jest następstwem skandalu na wielka skalę, który powoduje bojkot określonej firmy. Uczmy się więc na błędach innych.Ta pouczająca lektura powinna się znaleźć w audiotece każdego menedżera.Czas nagrania: 134'17Czyta Marcin StyczeńFormat Audio CD