Monografia pod redakcją Tomasza Gackowskiego i Mateusza Patery to atrakcyjne spojrzenie na ekosystem medialny, a decyzje redaktorów w zakresie doboru treści powodują, że zawartość publikacji jest w istocie ucieleśnieniem tytułowych Variów.
Książka zaskakuje interdyscyplinarnością i właśnie zróżnicowaniem, nie tylko tematycznym, ale i metodologicznym, empirycznym, a choćby językowym czy wysokojakościowym. Obok tekstów badawczych, wykorzystujących np. Analizę zawartości, analizę źródeł zastanych czy CAWI, pojawiają się opracowania bliższe esejom naukowym, gdzie dominuje autorski fason twórców, wyrażający się niekiedy osobistym podejściem do analizowanego tematu. Bez dwóch zdań wspólnym mianownikiem tematycznym publikacji są współczesne media Autorzy udowadniają, jak bogate, złożone, wręcz trudne jest teraz to zagadnienie. Można je analizować z perspektywy dziennikarskiej, politologicznej, językowej, marketingowo-ekonomicznej, technologicznej, a nawet filozoficznej. Można wybrać podejście mediocentryczne (i skupić się na badaniu ich tradycyjnej/cyfrowej odsłony) lub humanocentryczne (i poszukiwać odpowiedzi na pytanie o miejsce, rolę i przyszłość człowieka w coraz bardziej zdigitalizowanym/zmediatyzowanym świecie).
dr hab. Anna Jupowicz-Ginalska, Uniwersytet Warszawski
Czytelnik otrzymuje atrakcyjny komplet teoretycznych i empirycznych artykułów, prezentujących interesujące poznawczo, a nade wszystko aktualne tematy, skupione wokół konwencjonalnych i nowych mediów. Publikacja w pewnym stopniu odzwierciedla współczesne trendy w badaniach medioznawczych, obszerniejszą część publikacji stanowią bowiem rozważania na temat skutków tworzenia, stosowania i konsumpcji przekazów w nowych mediach. Dostrzegalna jest wyraźna orientacja Autorów na badania w obrębie komunikowania politycznego i wpływu, jaki na ten podsystem komunikacyjny mają media społecznościowe. Na podkreślenie zasługuje krystaliczny język skatalogowanych publikacji, poprawne osadzenie rozważań w literaturze oraz właściwe wykorzystanie aparatu pojęciowego poprzez Autorów. Jestem przekonany, że praca spotka się z zainteresowaniem jednocześnie środowiska medioznawców, jak i politologów i kulturoznawców jednocześnie badaczy, jak i studentów tych dziedzin.
dr hab. Sławomir Gawroński, prof. Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie
Książka zaskakuje interdyscyplinarnością i właśnie zróżnicowaniem, nie tylko tematycznym, ale i metodologicznym, empirycznym, a choćby językowym czy wysokojakościowym. Obok tekstów badawczych, wykorzystujących np. Analizę zawartości, analizę źródeł zastanych czy CAWI, pojawiają się opracowania bliższe esejom naukowym, gdzie dominuje autorski fason twórców, wyrażający się niekiedy osobistym podejściem do analizowanego tematu. Bez dwóch zdań wspólnym mianownikiem tematycznym publikacji są współczesne media Autorzy udowadniają, jak bogate, złożone, wręcz trudne jest teraz to zagadnienie. Można je analizować z perspektywy dziennikarskiej, politologicznej, językowej, marketingowo-ekonomicznej, technologicznej, a nawet filozoficznej. Można wybrać podejście mediocentryczne (i skupić się na badaniu ich tradycyjnej/cyfrowej odsłony) lub humanocentryczne (i poszukiwać odpowiedzi na pytanie o miejsce, rolę i przyszłość człowieka w coraz bardziej zdigitalizowanym/zmediatyzowanym świecie).
dr hab. Anna Jupowicz-Ginalska, Uniwersytet Warszawski
Czytelnik otrzymuje atrakcyjny komplet teoretycznych i empirycznych artykułów, prezentujących interesujące poznawczo, a nade wszystko aktualne tematy, skupione wokół konwencjonalnych i nowych mediów. Publikacja w pewnym stopniu odzwierciedla współczesne trendy w badaniach medioznawczych, obszerniejszą część publikacji stanowią bowiem rozważania na temat skutków tworzenia, stosowania i konsumpcji przekazów w nowych mediach. Dostrzegalna jest wyraźna orientacja Autorów na badania w obrębie komunikowania politycznego i wpływu, jaki na ten podsystem komunikacyjny mają media społecznościowe. Na podkreślenie zasługuje krystaliczny język skatalogowanych publikacji, poprawne osadzenie rozważań w literaturze oraz właściwe wykorzystanie aparatu pojęciowego poprzez Autorów. Jestem przekonany, że praca spotka się z zainteresowaniem jednocześnie środowiska medioznawców, jak i politologów i kulturoznawców jednocześnie badaczy, jak i studentów tych dziedzin.
dr hab. Sławomir Gawroński, prof. Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie
Tytuł Media Varia. Jednostki Społeczeństwa... Autorzy red. Tomasz Gackowski, Mateusz Patera Wydawnictwo ASPRA EAN 9788382090734 ISBN 9788382090734 Kategoria Literatura, Medioznawstwo liczba stron 280 Rok wydania 2020 Oprawa broszurowa