"Nauczyciel odnajdzie w poradniku potrzebną funkcjonalną wiedzę na temat planowania pracy z dziećmi, zasad i metod nauczania, sposobów organizacji lekcji, łączenia nauczania z ocenianiem – sposobów sprawdzania osiągnięć uczniów. Dowie się, co zrobić, żeby uczeń z radością podjął pracę w klasie IV i miał możliwości rozwijania swoich zdolności i łagodnego pokonywania w klasach starszych kolejnych trudności, życia i współpracy w grupach, w zespole, a także zachowania indywidualności i rozwijania własnej osobowości. Żeby był kulturalnym użytkownikiem języka ojczystego i czerpał radość z uczenia się.
Oprócz wiedzy na temat jak uczyć myślenia, czytania, słuchania, mówienia, pisania, jak kształcić język ucznia, poradnik gromadzi przykłady scenariuszy lekcji, ćwiczeń, kart pracy oraz przykłady opracowania lektury."
Oprócz wiedzy na temat jak uczyć myślenia, czytania, słuchania, mówienia, pisania, jak kształcić język ucznia, poradnik gromadzi przykłady scenariuszy lekcji, ćwiczeń, kart pracy oraz przykłady opracowania lektury."