W zakresie treści i metod nauczania w materiałach ćwiczeniowych jest zachowany zintegrowany system nauczania. Zawierają ponad 200 ćwiczeń i zadań sprawdzających - interesujących i przemyślanych metodycznie.
przezroczysty układ graficzny pomaga z łatwością odnaleźć informacje zagadnienie, a dostępny język - szybko je przyswoić. Uczniowie, wykonując ćwiczenia z wykorzystaniem danego programu, utrwalają wybrane treści z rozmaitych edukacji zawarte w podstawie programowej dla I etapu edukacyjnego, m.in.
dotyczące opisywania wyglądu rysunków, dostrzegania różnic między nimi, przeliczania elementów, porządkowania liczb, dodawania i odejmowania w zakresie dziesięciu, tworzenia rysunków, znajomości liter, pisania wyrazów, a także wybranych zagadnień z edukacji przyrodniczej i społecznej.
W klasie pierwszej uczeń zapoznaje się ze środowiskiem programowania Baltie, układając obrazki na scenie zgodnie z poleceniami ćwiczenia. W kolejnych klasach uczeń będzie kreujeł pierwsze programy w środowiskach Baltie oraz Scratch.